DAP PERALAT MAHATHIR UNTUK PECAH UNDI MELAYU

DAP menjadikan Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai ‘alat’ untuk memecahkan undi Melayu di Semenanjung serta melemahkan pengaruh parti dominan di Sabah dan Sarawak bagi menewaskan Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).

Ketua Penerangan UMNO, Tan Sri Annuar Musa, berkata DAP menerusi Pakatan Harapan menggunakan strategi itu dengan harapan dapat membentuk kerajaan Persekutuan dengan merampas sehingga 50 kerusi Parlimen tertentu di Sabah dan Sarawak dalam PRU akan datang.

“Semuanya ini strategi yang diatur DAP. DAP menggunakan Dr Mahathir dan parti Melayu untuk memecahkan undi Melayu di Semenanjung dan berusaha memecahkan parti dominan di Sabah dan Sarawak.

“Ia dilakukan dengan tujuan supaya DAP dapat menguasai (kerajaan) walau pun tidak dapat memerintah,” katanya dalam Program BICARA BH: PRU14: Antara Mimpi & Realiti di Balai Berita, Bangsar, di sini, hari ini, yang dikendalikan Pengarang Bersekutu (Ehwal Semasa) BH, Kadir Dikoh selaku moderator.

Bagaimanapun, Annuar berkata, DAP harus sedar strategi parti itu tidak mudah diterima pengundi terutama orang Melayu dan Bumiputera di Sabah dan Sarawak.

“Saya hendak tegaskan DAP jangan mimpi orang Melayu akan menerima begitu saja taktik mereka. Jika mereka anggap mereka boleh lakukan di Sabah dan Sarawak, mereka sebenarnya silap.

“Apa yang DAP lakukan ini hanya akan mendorong rakyat Bumiputera di Sabah dan Sarawak lebih bersatu. Di Semenanjung pula, orang Islam dan Melayu akan lebih bersatu,” katanya.

Malah, Annuar berkata, gabungan orang Islam dan Melayu serta Bumiputera di Sabah dan Sarawak dan rakyat Malaysia yang cintakan keamanan, kedamaian dan kemakmuran akan membantu BN untuk mendapat keputusan lebih daripada majoriti mudah dalam PRU akan datang.

Sumber – Berita Harian

Comments

Popular posts from this blog

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL