Zahid ada bukti rancangan Tun M mahu jatuhkan PM....Apa Lagi Tunggu DEDAH Kan Lah

JERLUN: Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mendedahkan bahawa beliau mempunyai rakaman membuktikan seorang bekas pemimpin negara mendalangi komplot menggulingkan Datuk Seri Najib Razak pada tahun 2015.

Zahid dipercayai merujuk kepada Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai bekas pemimpin yang dimaksudkannya.

Zahid menafikan dakwaan Dr Mahathir bahawa beliau berjumpa mantan perdana menteri itu untuk mendapatkan simpati dan sokongan untuk menggantikan Najib.

Berucap di mesyuarat perwakilan Umno Bahagian Jerlun, Kedah hari ini, Zahid menegaskan Najib merestui pertemuannya Mahathir.

Pada pertemuan itu Dr Mahathir mendedahkan komplotnya untuk menjatuhkan Najib, kata Zahid.

"Ketika pertemuan saya buat dengan pemimpin berkenaan, ia berlaku dengan keizinan Datuk Seri Najib, 10 hari selepas saya dilantik sebagai timbalan perdana menteri.

"Pemimpin itu menyatakan, beliau telah meminta beberapa pemimpin pembangkang bersama pemimpin Umno untuk buat undi tidak percaya terhadap perdana menteri di parlimen," katanya.

Zahid yang juga Menteri Dalam Negeri memberitahu turut menyimpan rakaman pertemuan itu.

“Rakaman itu masih ada dalam simpanan saya dan pihak berkenaan,” katanya.

Zahid berkata usaha itu turut menyebut akan mengadakan memorandum raja-raja Melayu yang meminta Yang di-Pertuan Agong memecat Najib, sekiranya langkah pertama iaitu undi tidak percaya gagal di parlimen.

"Ertinya orang itu berhasrat dan berniat untuk jatuhkan perdana menteri, bukan saya. Tetapi itu yang ada dalam rakaman, itu yang dibincangkan.

"Tetapi apabila dua tahun kemudian, pertemuan itu pada 2015, orang itu kata saya yang rancang menjatuhkan perdana menteri. Jangan bohong, rakaman itu masih ada dalam simpanan saya.

"Tetapi saya tak mungkin lupa. Dia pelanduk, saya jerat. Saya pernah kena ISA, sebagai jerat tidak akan lupa pelanduk, insya-Allah," katanya disusuli tepukan gemuruh perwakilan yang hadir.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana