MALAYSIAKINI MELAGA-LAGAKAN MASYARAKAT, KATA UTUSAN

Akhbar Utusan Malaysia mendakwa Malaysiakini mengambil kesempatan daripada ruang komen pembaca untuk melaga-lagakan masyarakat.

Laporan akhbar itu hari ini menyebut, Malaysiakini juga menggunakan ruang berkenaan untuk membangkitkan suasana jelik.Memetik kenyataan pensyarah Universiti Teknologi Mara (UiTM), Dr Nora Nordin, akhbar itu mendakwa Malaysiakini tidak menapis komen pembaca walaupun “ramai” daripada mereka menggunakan perkataan kurang sopan dan berbaur hasutan.

Lebih menyedihkan kata pensyarah kanan hak cipta dan penerbitan itu Malaysiakini membuat susulan daripada situasi yang berlaku itu.

“Apa tujuan dan niat sebenar Malaysiakini sehingga membiarkan komen-komen sedemikian kalau bukan mahu melaga-lagakan dan menimbulkan suasana ketegangan dalam masyarakat.

“Cukup menyedihkan apabila pengamal media baru seperti Malaysiakini gagal menterjemah penulisan berita dengan tanggungjawab dan tindakan seperti ni memalukan industri tempatan,” katanya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana