1MDB Adalah Senjata Najib, Bukan Mahathir

Mahathir kini menyedari bahawa dia telah menjadi bodoh untuk memberi tumpuan kepada 1MDB hingga ke peringkat obses. Apa yang beliau fikir adalah satu senjata yang boleh digunakannya untuk menjatuhkan Najib adalah sebenarnya senjata Najib untuk membuatnya terjebak dengan satu isu. Najib telah memilih medan perang tersebut dan Mahathir masuk ke dalamnya tanpa menyedari bahawa dia ditarik seperti apa yang dilakukan oleh Wellington kepada Napoleon di Pertempuran Waterloo dan Stalin kepada Hitler pada Peperangan Stalingrad. Jadi sekarang Mahathir sedang cuba untuk meredakan isu 1MDB dan beralih kepada isu kapal selam Scorpene namun sudah terlambat untuk itu.

 Tun Dr Mahathir Mohamad memberitahu kawan rapatnya bahawa Perdana Menteri Najib Tun Razak Najib telah memperbodohkan beliau dengan baik dan tepat. Pada mulanya Mahathir hairan mengapa Najib diam dan tidak bertindak balas ketika serangan terhadap 1MDB bermula. Sepi yang tidak diragukan lagi. Mahathir fikir ia adalah kerana dia telah menyerang dengan tepat dan tidak ada cara Najib boleh membalas serangan atau menjelaskan 1MDB.

Apabila mereka menganjurkan program‘Nothing to Hide’ pada 5 Jun 2015 dan Najib tidak muncul, mereka meraikan ‘kemenangan’ dengan berfikir bahawa mereka yang telah menang dan Najib lari ketakutan. Jika Najib tidak takut dan tidak ada apa-apa untuk disembunyikan maka mengapa tidak muncul dan menerangkan 1MDB supaya pencerahan boleh dilakukan? Ini  hanya boleh berlaku kerana Mahathir mendapat perhatian. Sekarang Mahathir menyedari ini tidak berlaku. Alasan sebenar ialah Najib tidak mahu pencerahan berlaku  atau Mahathir mungkin akan meninggalkan isu 1MDB.

Mahathir berkata beliau telah membazirkan masa dalam isu 1MDB dengan tidak membuktikan apa-apa. Isu 1MDB tidak akan membawa Najib jatuh kerana jika ia boleh maka ia akan berlaku dua tahun lalu pada bulan Julai 2015. Dan kini sudah terlambat untuk melakukan apa-apa mengenainya. Dia menyesal mendengar Muhyiddin Yassin yang mula-mula membawa perkara itu kepadanya dan mengatakan dia sepatutnya menyiasat perkara itu lebih teliti sebelum menyerang. Dan sekarang tembakan telah dilepaskan dan mereka menyedari tidak boleh berpatah balik. Dia tidak mempunyai pilihan selain untuk meneruskan apa yang dia mulakan walaupun dia tahu ianya sudah menemui jalan mati.

Sumber Kat Sini...Baca

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana