Tun M Tak Layak Sentuh Sistem Kehakiman Negara - Khairy ...MADEY Ini Dalam Kepala Sudah Hilang Pedoman Janji Nak Jatuhkan UMNO

Ramai yang rasa terkejut dengan perubahan MADEY sehingga menjadi rakan sekutu rapat dengan DAP...tak sangka sangka ramai yang dulu Hormatinya kini sudah hilang terus Hormatinya.Nampak sangat lah perjuangan atas kepentingan PEribadi dan Konco Konco dan Anak beranak.

BAGAN SERAI: Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad tidak layak dan tidak mempunyai kredibiliti untuk menyentuh isu kehakiman di negara ini, kata Khairy Jamaluddin.
Ketua Pemuda Umno itu berkata Dr Mahathir perlu sedar bahawa beliau adalah orang yang bertanggungjawab mencetuskan krisis Perlembagaan di negara ini pada tahun 1988.

"Krisis Perlembagaan pada tahun 1988 berlaku apabila beliau memecat Ketua Hakim Negara, Tun Mohamad Salleh Abas serta lima lagi hakim kanan dan (krisis) itulah yang hendak kita pulihkan sampai hari ini," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Persidangan Perwakilan Umno Bahagian Bagan Serai, Sabtu.

Khairy yang juga Menteri Belia dan Sukan mengulas status beliau di Twitter hari ini (Sabtu) yang menyebut: “With all due respect, Tun Mahathir has no credibility to speak about the judiciary. An institution emaciated during his primiership" (Dengan segala hormat, Tun Mahathir tidak mempunyai kredibiliti untuk bercakap mengenai badan kehakiman. Sebuah institusi yang menjadi lemah semasa pentadbiran beliau).

Awal bulan ini, sambil menyatakan sokongan kepada Anwar untuk diangkat menjadi perdana menteri, Dr Mahathir mendakwa bekas timbalannya itu tidak dilayan dengan adil serta keputusan mahkamah dalam kes Anwar jelas dipengaruhi kerajaan.

Anwar dikenakan hukuman penjara lima tahun pada Februari 2015 kerana kesalahan liwat.
Beliau pertama kali dipenjarakan pada 1998 kerana kesalahan rasuah dan liwat.-Bernama

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana