Rakyat tolak pemimpin Melayu DAP

DAP sekarang menghadapi dilemma apabila pemimpin Melayu terbaharnya Zaid Ibrahim kerap membuat kenyataan yang mengundang kemarahan rakyat terutama dikalangan kaum Melayu Islam.
Parti sosialis yang anti-Islam dan anti Melayu itu menyesal menerima Zaid yang tidak henti-henti mengeluarkan pendirian kontroversi dan terbaharu beliau mengkritik seorang juruterbang AirAsia yang meminta penumpang berdoa ketika dalam kecemasan.

Zaid sepatutnya mengukuhkan sokongan kaum Melayu terhadap DAP tetapi penganalisa politik Prof Jeniri Amir daripada Universiti Malaysia Sarawak (UNIMAS) berkata Zaid bukan sahaja gagal mendapat sokongan pengundi Melayu malah telah memecah belah hubungan antara DAP dan Pakatan.

DAP sebenarnya tidah pernah memahami orang Melayu atau menghormati agama Islam. Sebab itulah barisan pemimpin Melayu terdiri daripada mereka seperti Zaid, Dyana Sofia dan Zairil Khir yang lebih mewakili kumpulan Islam liberal dan tidak pernah mendapat kepercayaan masyarakat Melayu.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana