Pembangunan era Tun M untuk kroni, bukan rakyat

Tun M, Top Dog kepada Pakatan menyindir musuh politiknya dia memang tidak buat apa-apa pembangunan untuk rakyat ketika 22 tahun sebagai PM. Bersahutlah penyokongnya yang mengungkit projek pada zaman Tun M seperti KLCC, KLIA, Litar Sepang, Menara KL dan ERL.
Sindiran itu memakan dirinya sendiri. Tun M memang tidak pernah buat apa-apa untuk rakyat. Projek itu semua untuk kroni. Boss Maxis Ananda Krishnan kaya raya apabila tanah lumba kuda miliknya dibeli menggunakan dana Petronas untuk tapak KLCC.

Projek tenaga IPP dan ERL beri keuntungan besar pada YTL. Syarikat anak didiknya Daim dapat untung RM18.3 billion untuk projek PLUS. Kerajaan bayar Mokhzani RM250juta setahun untuk anjur F1 di Litar Sepang. Projek kapal Mirzan dapat projek RM2 billion setahun oleh kerajaan.
Ini hanyalah cebisan daripada senarai panjang. Hakikatnya rakyat masih menanggung kerugian disebabkan Tun M yang sanggup bekerjasama dengan musuh politiknya selama 20tahun untuk memuaskan tembolok kroninya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana