Rafizi Ramli & INVOKE Dikecam Keluar Hasil Kajian Najib Lebih Popular Berbanding Anwar

Kajian Invoke menunjukkan Ketua Umum PKR Anwar Ibrahim ketinggalan 23% dibelakang Najib Razak sebagai calon perdana menteri selepas PRU14.

Kaji selidik yang dijalankan terhadap 17,962 responden daripada seluruh negara itu menunjukkan Najib memperolehi 31% manakala Anwar hanya memperolehi 8.1% sokongan sebagai Perdana Menteri Malaysia.

Oleh kerana kajian yang dibuat tidak menyebelahi Anwar dan juga pembangkang, ramai rakan Rafizi Ramli di kem Pakatan Harapan telah mengecam hasil kajian tersebut.Mereka yang fanatik dengan Anwar mempertikaikan sejauhmana kerelevenan hasil kajian Invoke dengan hasil kajian yang dijalankan oleh Prof Shaharuddin - Felo Penyelidik Pusat Kajian Demokrasi dan Pilihan Raya Universiti Malaya (Umcedel).

Mereka juga mempertikaikan mengenai kaedah kaji selidiknya kerana ia kekurangan butiran lengkap dan kadar responden yang terlalu sedikit berbanding dengan mereka yang ditemubual.
Tanpa alasan yang dapat dipertahankan, bilangan ini dilihat sekadar permainan angka dan tanggapan non-saintifik, iaitu saiz sampel yang besar mencerminkan keputusan yang berkualiti tinggi.
Kalau hasil kajian yang dilakukan pembangkang sudah tidak memihak dan membuktikan bahawa Anwar sudah tidak popular di Malaysia.

Apa guna Pakatan Harapan dan PKR bersungguh-sungguh mahu menamakan suami Wan Azizah yang juga seorang banduan jenayah liwat untuk menjadi PM?

Tapi apa-apa pun memang tabiat pembangkang di Malaysia macam tu. Mereka akan cukup bangga sekiranya sesuatu keputusan atau sesuatu perkara berpihak kepada mereka.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana