AZMIN ALI TIDAK LAYAK DILANTIK MENJADI BARISAN KEPIMPINAN PAKATAN HARAPAN

DAP dikatakan menolak segala cadangan PKR dan parti-parti lain untuk mencalonkan Azmin Ali sebagai salah seorang barisan kepimpinan Pakatan Harapan.

DAP dikatakan sudah serik dengan corak pemerintahan yang dilaksanakan oleh Azmin Ali sepanjang dia menjadi MB Selangor.

Tinjauan yang dilakukan Merdeka Center baru-baru ini mendapati hanya 54% masyarakat Cina terutamanya di Selangor yang berpuas hati dengan perkhidmatan yang diberikan oleh Azmin Ali berbanding 69% pada zaman pemerintahan Tan Sri Khalid Ibrahim.

Ini menunjukkan penolakan yang ketara terhadap Azmin Ali serta beberapa dasar dan pembaharuan yang dibawanya.

Oleh yang demikian DAP dengan ringan hatinya menolak sebarang pencalonan nama Azmin Ali untuk menyandang sebarang jawatan dalam Kepimpinan Tertinggi Pakatan Harapan.

Diperingkat Negeri Selangor seperti EXCO DAP dan ADUN berketurunan Cina dikatakan sudah merancang untuk menjatuhkan Azmin Ali pada PRU14 akan datang. Pada masa yang sama, mereka mahu MB yang baharu selepas Pilihanraya Umum tersebut.

Adakah DAP terutamanya Dynasty Lim mempunyai dendam yang tersirat dan belum ditunaikan selama ini?

Mungkin ada isu sensitif berkaitan hubungan Azmin Ali dengan parti DAP tidak pernah didedahkan kepada umum.

Kerana kita tahu sejak Azmin Ali tergugat dengan kedudukannya sebagai MB, Azmin Ali lebih banyak ambil tindakan berdiam diri dan mula berbaik kepada PAS.

Namun parti Azmin Ali iaitu PKR tidak mengiktiraf PAS sebagai rakan politik yang baik. PKR ada egonya sendiri dengan mahu mengangkat Wan Azizah sebagai PM Interim dan Anwar Ibrahim sebagai PM selepas dia dibebaskan.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana