AHLI DAN PENYOKONG DAP KECEWA BILA MAHATHIR DIUTAMAKAN OLEH PAKATAN

Nampaknya puak Pakatan Harapan yang dikatakan ‘bersatu’ akan goyah apabila penyokong mula hilang keyakinan terhadap mereka. Puncanya adalah disebabkan bekas perdana menteri yang kini merangkap Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) Tun Dr Mahathir Mohamad.

Ini dapat dilihat apabila ahli dan penyokong parti rasis dan cauvinis DAP yang diterajui Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng meluahkan kekecewaan mereka kerana bekas Perdana Menteri selama 22 tahun itu dikatakan lebih diutamakan oleh puak Pakatan Harapan.

“Saya semakin bosan dengan Pakatan Harapan dan idealisme barunya dan rakan-rakan DAP. DAP telah benar-benar kehilangan arah. Ia pernah menjadi parti dengan prinsip, tetapi ia kini ia seolah-olah telah kehilangan gigi sejak perginya Karpal Singh.

“Karpal memegang prinsip dengan tekad penuh, tetapi dalam tempoh dua tahun beliau meninggal dunia, pihaknya menerima hudud dan kini ia telah memeluk Mahathir Mohamad.

“Dari mula, saya menentang bekerjasama dengan PAS. Tetapi tiada siapa yang mendengar pengasas ahli seperti saya. Sekarang di mana PAS dalam persamaan?

“Pada mulanya pakatan pembangkang di bawah Pakatan Rakyat memberi kita harapan. Kita percaya akan ada kehidupan selepas BN.

“Walau bagaimanapun, sejak kematian sebelum waktunya Karpal Singh, impian itu telah gagal. Pakatan Rakyat meninggal dunia dengan dia. Pakatan Harapan adalah harapan kesepian,” kata ahli DAP, Karamjit Singh.

Ini tidak menghairankan apabila ada ahli meluahkan kekecewaan seperti ini. Ini kerana puak Pakatan Harapan yang terdiri daripada DAP, PKR, PAN dan PPBM sememangnya sebuah pakatan yang hanya mementingkan kepentingan peribadi sendiri berbanding mengutamakan rakyat.

“Mahathir bertanggungjawab sepenuhnya atas penyakit negara ini. Malaysia mengalami pendarahan, terima kasih kepada benih yang disemai oleh Mahathir semasa pemerintahan 22 tahun.

“Saya sekali-kali tidak akan pergi ke jalan rejim Mahathir lain. Walaupun ada yang mengatakan dia telah bertaubat dan cuba untuk membetulkan kesilapannya, ia adalah penting untuk ambil perhatian bahawa dia tidak pernah mengakui kesalahannya.

“Beliau masih mengekalkan bahawa dia adalah betul-betul di setiap perkara yang dilakukan. Malah, walaupun hubungan luar nikah dengan Pakatan, Mahathir tidak pernah tanpa ragu-ragu berkata beliau mahu UMNO dikalahkan.

“Dia hanya mengatakan bahawa UMNO perlu kalah supaya Najib boleh ditumbangkan. Dalam erti kata lain, dia sedang memegang tangan pembangkang hanya sebagai bantuan dalam penyingkiran Najib.

“Sebaik sahaja itu dilakukan, dia tanpa rasa malu akan kembali kepada UMNO.

“Nafsu untuk kuasa semakin jelas dari kedua-dua belah jurang politik. Tuntutan Pakatan untuk menjaga rakyat, tetapi tidak seorang pun daripada tindakannya adalah benar dan perkataan mereka.

“Ia sudah tentu mungkin bahawa walaupun jika pembangkang berkuasa kelak, tidak akan ada perbezaan dengan apa yang sudah berlaku. Saya muak dengan ketidakberkesanan DAP sebagai sebuah parti pembangkang, terutama dengan pemimpin-pemimpin India dalam,” kata Karamjit.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana