CERITA BUNGA RAYA DI NEGERI KEDAH TERKULAI LAYU...




1. Di Tanjung Bendahara mereka cuba menyuap RM200 setiap keahlian baru namun sambutan tidak seberapa.

2. Di Pendang, pimpinan sedia adanya adalah pencuri isteri orang lalu usai edah melangsungkan nikah di Siam.

3. Di Alor Setar, kerja mereka tidak lebih sekadar menjadi parasit dengan huru harakan keharmonian penduduk beberapa buah kampung termasuk di Seberang Perak.

4. Di Kuala Kedah sendiri sentimen cuba diapi apikan dengan kerjasama PAN dan beberapa kerat keteloi oportunis namun impaknya tidak menyeluruh.

5. Di Baling dan Sik ianya ibarat hidup segan mati tak bertanda sementera di Sungai Petani hadirnya Bunga ibarat syok sendiri tanpa mampu menggamit kumbang untuk dekatinya.

6. Hatta di Jerlun dengan berbekalkan sedikit dedak ianya hanya mampu menarik cebisan apa yang dikatakan kelompok bang long dan ayahanda..itupun mereka hanya menunggu masa, jika dedak tidak bersambungan maka Bunga disana hilanglah serinya.

7. Jelas penubuhannya atas dasar kecewa. Ahlinya terdiri dari mereka yang sarat masalah peribadi dan tatkala dalam UMNO dulu spesis inilah yang jadi punca kacau bilau dalam parti.

8. Alhamdulilah pembersihan secara dalaman berlaku dengan izin Allah. UMNO bukan sahaja lebih segar, kental malah semangatnya dia kali ganda.

9. Kini satu persatu tenaga penggerak Bunga keluar meninggalkan parti. Sehingga hari ini belum pasti dibenatangkan apakah tujuan dan dasar perjuangan parti ini.

10. Borang keahlian yang gah dihamburkan kononya laris bagai goreng pisang hakikatnya jumlah dikembalikan dan yang terisi menjadi ahli hingga kini takut benar untuk diistiharkan.

11. Bunga kian digasak hebat dengan kronisme dan pakatan dalaman. Pelahap kuasa dan jawatan. Struktur yang kurang jelas menunjukkan Penasihat dan Timbalan Presiden lebih berkuasa dan membuat keputusan tanpa merujuk pada Presiden.

12. Bunga bukan sekadar menjadi parti penumpang dalam.pakatan malah kehadirannya dalam kancah politik negara ibarat kapal layar yang usang dan bocor sana sini tapi nakhoda dan kelasinya gah menyatakan Kami akan belayar merentasi lautan luas.

13. Benarlah Bunga bukan sahaja kian layu malah bila ia gugur dan menyemakkan pandangan dan bertaburan dijalanraya pasti akan disapu pekerja E Idaman untuk akhirnya ditongsampahkan..

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana