STRATEGI DR RAIS HUSSIN PUNCA MUHYIDDIN TIDAK MENYINAR DALAM PPBM

Ramai yang tidak menyenangi strategi politik yang digunapakai oleh Muhyiddin dalam cubaan untuk menguasai parti dan ahlinya.

Selaku Presiden yang mempunyai potensi besar dicalonkan sebagai PM, Muhyiddin sebenarnya tidaklah sekuat mana sebagaimana yang digembar gemburkan selama ini.

Muhyiddin tiada idea sendiri dan hanya mengupah Dr Rais Hussin sebagai Perunding Professional dan merangkap Penasihat dalam dunia politiknya yang baru selepas dipecat sebagai Timbalan Perdana menteri pada 2016 yang lalu.

Strategi politik yang digunakan hanya akan dilaksanakan apabila mendapat restu dari TUAN PENASIHAT yang dilantiknya. Muhyiddin sebenarnya tidak mahu menerima cadangan atau teguran dari Turn M walaupun orang tua itu adalah Pengerusi PPBM dan pengasas parti yang beliau sertai sekarang ini.

Sebagaimana yang digambarkan mengenai pembentangan RUU355, Muhyiddin menolak idea ketuanya dan cuba mengambil jalan tengah dengan berbaik dengan PAS serta "menyokong bersyarat" apabila RUU355 dibentangkan di Parlimen.

Seperti dijangka, ramai yang tidak suka dengan pendekatan Muhyiddin yang selalu bertentangan dengan keputusan yang dibuat oleh Majlis Tertinggi parti.

Patutlah selama ini penglibatan Muhyiddin hanya dianggap sebagai suam-suam kuku dan banyak tindak tanduknya hanya berpaksikan "lone ranger" walaupun dia mempunyai gabungan seperti Mukhriz dan lain-lain pemimpin yang ada dalam PPBM.

Elok juga Muhyiddin lantik PUNAHSIHAT yang akan melemahkan karier politiknya sendiri. Biar dia sedar dan biar dia tahu hanya UMNO dan BN sahaja banyak memberi peluang kepada dirinya untuk berpolitik. Tapi situasi itu berbeza apabila dia digenggam oleh Turn M di dalam PPBM.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana