SITI KASIM DISAHKAN SUDAH MURTAD DAN KAFIR – PENDAKWAH

Pendakwah, Zamihan Al-Ghari menyifatkan kenyataan peguam, Siti Kassim yang mendakwa tuhan tercipta daripada getaran baru-baru ini boleh menyebabkan beliau jatuh murtad dan kafir.
Ini kerana menurut beliau, sesiapa sahaja orang muslim yang menyifatkan Allah sama seperti makhluk maksudnya mereka sudah kafir.
“Kak Bedah (Siti Zabedah Kassim) kafir dan murtad. Kalau mati tak layak dikafan dan ditanam di tanah perkuburan Islam,” katanya dalam satu ceramahnya disiarkan media sosial baru-baru ini.
Sebelum ini, Siti Kassim mencetuskan kontroversi apabila mendakwa beliau mempunyai Islam versi sendiri dan menganggap tuhan tercipta daripada getaran.
Dalam pada itu, Zamihan yang juga Presiden Pertubuhan Ahli Sunnah Wal Jamaah (ASWAJA) mempersoalkan kenapa orang agama takut menyatakan hukum itu bila berhadapan dengan mereka seperti Siti Kassim.
“Dia Exco Majlis Peguam yang mempertahankan hidangan arak baru-baru ini…ngaji tinggi tapi bodoh bertingkat-tingkat.
“Kalau bukan Islam nak sokong arak ke, LGBT ke takpa la, ini orang Islam yang menjadi penentang,” ujarnya sambil menambah Siti Kassim tidak mengenal Allah tetapi mahu bercakap mengenai ketuhanan.
Selain itu, Pertubuhan Tarekat Muktabar yang pernah mempelawa Siti Kassim belajar mengenal tuhan melalui bantuan pihaknya hari ini mengumumkan pihaknya tidak pernah menyokong kenyataan peguam itu.
Menurut kenyataan, pihaknya berpegang kepada Ahli Sunnah Wal Jamaah dan tawaran kepada Siti Kassim itu hanya sebagai usaha membimbing bukan sependapat.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana