RAFIZI RAMLI PEMBELIT PROFESIONAL “SELAMBA BADAK” DI PARLIMEN

AHLI PARLIMEN PANDAN, Rafizi Ramli memberitahu Parlimen kononnya kerajaan berbelanja mewah sebanyak RM 380 juta untuk 60% saham; sedangkan Peter Sondakh (Kumpulan Rajawali) hanya mengeluarkan RM 25 juta untuk 40% saham; dalam projek pembangunan komersial Hotel St Regis dan Langkawi International Covention Center.
Beliau juga mengaitkan bilionair Indonesia itu sebagai sahabat baik Perdana Menteri dan menimbulkan kecurigaan kepada rakyat bahawa projek ini merupakan satu projek Najib Razak dan Peter Sondakh bukannya projek pembangunan biasa.

Sebahagian rakyat suka dengar dan percaya bahawa kerajaan ini bodoh, lemah dan korup kerana mereka mahu terus menyalahkan kerajaan atas kegagalan hiduo mereka.

Lalu apabila Rafizi Ramli mendakwa kerajaan ini berbelanja mewah dan melakukan transaksi perniagaan yang tidak logik, ramai yang percaya. Diselitkan sedikit dalam ucapan beliau mengenai harga minyak dan GST, Rafizi cuba menunjukkan kerajaan sepatutnya membelanjakan wang ke arah kesejahteraan rakyat bukannya projek mega.

Rafizi memaklumkan projek ini dibiayai oleh pinjaman bank Pembangunan Malaysia sebanyak RM 305 juta dengan kadar faedah 4%. Dalam projek usahasama ini Kerajaan mengeluarkan modal dalam bentuk suntikan dana 35 juta dan geran 40 juta. Jumlah ialah RM 75 juta sahaja.

Hebatnya Rafizi, beliau “selamba badak” berbohong dalam Parlimen bahawa kerajaan telah ditipu dengan melakukan pelaburan sebanyak RM 380 juta bagi 60% pegangan sahaja.

Sukar dipercayai Rafizi tidak boleh membezakan pinjaman sebanyak RM 305 juta pada kadar faedah 4% dari Bank Pembangunan dengan jumlah pelaburan sebenar kerajaan dalam projek terbabit.

Beliau mencampurkan jumlah pinjaman RM 305 juta dengan pelaburan RM 75 juta dan menjadikan jumlah keseluruhan RM 380 juta. Lalu inilah yang beliau nyatakan sebagai jumlah pelaburan kerajaan untuk 60% pegangan dalam kedua-dua projek ini.

Kaedah perakaunan dan perniagaan ini yang sangat misteri dan hanya difahami oleh Rafizi. Tapi itulah kelebihan Rafizi. Bijak berkata-kata menipu zombies politik.-MYKMU.NET

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana