Rafizi ada masalah kronik... - Setpol Hadi

"Siapa Rafizi? Melayan kerenah orang yang ada masalah yang kronik dalam mengatur strategi yang sentiasa gagal, adalah satu perbuatan yang amat membuang masa dan anti-logik,".

Demikian ulasan Setiausaha Politik Presiden PAS, Dr Ahmad Samsuri Mokhtar berhubung kenyataan Ahli Parlimen Pandan, Rafizi Ramli yang mendakwa mempunyai bukti dan maklumat mengenai individu rapat dengan PAS yang menerima dana daripada 1MDB (1Malaysia Development Berhad).

Mengulas lanjut, Ahmad Samsuri berkata, urusan sebegini haruslah diserah kepada pihak berkuasa sahaja.

"Cukup sudah kita mendengar pendustaan yang dicipta untuk tujuan politik Machievelli," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Media sebelum ini melaporkan, Rafizi berkata, pihaknya ingin menyelitkan mengenai perkara itu ketika perbahasan mengenai usul Rang Undang-undang (RUU) Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965 atau RUU 355, namun sesi berkenaan ditangguhkan oleh Speaker Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Aman Mulia.

“Jika tidak, saya ingin bangkitkan perkara ini dalam sesi perbahasan tersebut sekiranya ia tidak ditangguhkan.

“Dan saya inginkan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menjawab mengenai perkara ini,” katanya.

Sementara itu, Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan  menafikan dakwaan Rafizi terdapat individu yang rapat dengan parti Islam itu menerima dana tersebut.

Dipetik sebuah portal berita, Takiyuddin berkata, PAS tidak ada menerima apa-apa dana daripada mana-mana pihak.

“Saya tak ada maklumat dan tak ada apa-apa pengetahuan langsung (mengenai dana 1MDB),” katanya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana