PRU14: PAS letak calon keturunan Cina dan India di Selangor

Menang kalah bukan soal pada PAS... tapi Naib Presiden parti itu Datuk Iskandar Abd. Samad mereka bersedia memberi cabaran kepada Pakatan Harapan yang diketuai DAP dengan bertanding di 45 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) dan 15 kerusi Parlimen di negeri itu pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).

Iskandaryang juga Pesuruhjaya PAS Selangor berkata, mereka telah membuat persiapan awal dari segi jentera dan senarai calon yang bakal bertanding di kerusi-kerusi berkenaan dan telah sedia untuk dihantar kepada PAS Pusat.

“Jika tidak lagi terikat dengan persetujuan yang dilakukan pada 2013 ketika PAS masih bersama Pakatan Harapan, maka itu jumlah kerusi yang akan PAS tandingi kerana parti lain juga pasti akan meletakkan calon mereka.

“Calon-calon termasuk yang terdiri daripada kaum India dan Cina akan kita letakkan di kawasan berkenaan untuk mewakili PAS,” katanya dalam sidang akhbar selepas Ijtimak PAS Selangor di Kuala Kubu Bharu Isnin.

Majlis tersebut dirasmikan Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man.

Pada PRU-13, PAS yang bertanding 20 kerusi daripada 56 kerusi DUN berjaya memenangi 15 kerusi sebelum hilang dua kerusi iaitu di DUN Morib dan DUN Hulu Kelang berikutan dua wakil rakyatnya keluar parti dan menyertai PAN.

Menurut Iskandar, soal menang atau kalah tidak menjadi persoalan memandangkan jentera parti kini berada dalam keadaan siap sedia untuk menghadapi pilihan raya pada bila-bila masa sahaja.

Terdahulu, dalam ucapannya beliau berkata, keadaan PAS di Selangor adalah berbeza dengan parti itu di Kelantan, Terengganu atau negeri-negeri lain.

“Dalam apa juga perkara, kita kena ada strategi dan persediaan untuk berdepan dengan pilihan raya yang bakal diadakan,” katanya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana