PH BAKAL BERGADUH KERANA BEREBUT KERUSI

Pembahagian kerusi antara parti-parti pembangkang masih belum selesai dengan kesemua mereka sehingga kini masih menunggu kata putus daripada PAS sama ada mahu menyertai mereka menuju pilihan raya atau tidak.

Sementara PAS berkali-kali bertegas tidak mahu mengadakan sebarang hubungan dengan DAP dan parti serpihannya, Amanah. Manakala PPBM telah sah menjadi salah satu parti dalam gabungan PH.

Namun begitu perlu kita ingat bahawa DAP hanya memerlukan 50 kerusi dan mungkin lebih untuk menawan keseluruhan parti yang berada di dalam PH.

Jumlah kerusi Parlimen berjumlah 222 kerusi, tolak 50 jumlah kerusi DAP yang bertanding hanya tinggal 172 kerusi sahaja. Semua parti dalam PH bersetuju untuk tidak mengganggu gugat kerusi DAP, semua parti tidak akan masuk kawasan yang DAP tandingi.

Manakala parti lain dalam PH sekiranya tidak sepakat mereka akan bergaduh sesama sendiri untuk merebut lebihan kerusi dari DAP.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana