Panasss BEbbb!!!! Mukhriz bawa masuk 'kawan' dan beri jawatan dalam PPBM, dedah Kamarulazman

Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) bersih dan tiada krisis kepimpinan sehinggalah timbalan presiden parti itu, Datuk Seri Mukhriz Mahathir membawa masuk rakan-rakannya yang bermasalah dalam parti.

Itu dakwaan bekas Setiausaha Kerja PPBM, Kamarulazman Habibur Rahman selepas ditanya adakah Mukhriz memaksudkan dirinya sebagai ahli yang menyogok wang untuk jawatan dalam parti.

"Jika beliau (Mukhriz) tujukan kenyataan itu terhadap saya, beliau adalah seorang yang paling tidak jujur di dalam perjuangan PPBM.

"Sedangkan Mukhriz merupakan antara orang yang menimbulkan masalah dengan membawa masuk orang-orangnya, kawan-kawan bermasalah di dalam parti.

"Mukhriz tidak perlu putar-belit. Mukhriz kena jelas siapakah yang dimaksudkan. Dan saya mencabar Mukhriz dalam debat terbuka, jika beliau kata ada bukti, saya pun ada bukti untuk mengatakan antara perkara yang merosakkan parti adalah rakan-rakannya sendiri," ujarnya ketika dihubungi Antarapos, hari ini.

Terdahulu, Mukhriz mengesahkan wujud dakwaan ada ahli PPBM yang bermasalah termasuk disogokkan habuan untuk merosakkan parti.

Pun begitu, tiada tindakan akan diambil sementelah golongan itu sudah keluar parti, ujar Mukhriz.

"Memang mudah menuduh seseorang itu disogok dan sebagainya apabila orang itu keluar parti, sedangkan masalah yang diutarakan tidak mahu diakui dan diselesaikan.

"Ketika PPBM mula ditubuhkan kita tidak mempunyai masalah dalaman parti, sehinggalah rakan-rakan pemimpin utama di dalam parti dibawa masuk, kemudian dengan mudah mengatur kepimpinan bahagian. Ini menimbulkan rasa tak senang di kalangan orang," ujar Kamarulazman.

Beliau kemudiannya mempersoalkan ke arah manakah Mukhriz mahu membawa perjuangan PPBM?

"Mukhriz kena jelas apakah yang beliau mahukan di dalam PPBM. Jika beliau benar berhasrat untuk perjuangan di dalam parti, beliau perlu menjadi rasional, jangan terlibat membawa masuk orang-orangnya,"

Minggu lalu, Kamarulazman mengumumkan peletakan kesemua jawatannya di dalam parti, sekaligus keluar parti selepas kecewa dengan amalan kronisme dan pilih kasih di dalam PPBM.

Kamarulazman yang juga seorang daripada pengasas PPBM menyelar sikap pemimpin PPBM yang bekerja untuk jawatan serta kedudukan, malah melayan kumpulan yang bekerja keras demi parti dengan'layanan kelas kedua'.

PPBM kini dipalitkan dengan beberapa kontroversi termasuk wujudnya aktiviti menjual jawatan tertinggi parti di beberapa bahagian, selain tawatan jawatan dengan syarat tertentu, sebagaimana didedahkan sumber parti berkenaan.

Malah parti yang diterajui Tun Dr Mahathir Mohamad itu juga didakwa mempunyai kepimpinan yang tidak bersih, seperti pemimpin yang muflis dan yang mempunyai rekod polis.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana