Menjawab tuduhan Puziah Anti Lynas yg terencat akal akibat radioaktif earth rare semenjak tahun 2011.

1. YB UMNO bila menang dan terlantik jd pentadbir kerajaan tentulah sibuk utk urusan kerajaan, bukan mcm YB pembangkang...tak ada kerja, membantu rakyat jauh sekali sebaliknya hanya dok cari pentas ceramah memfitnah dan kutip derma shj.

2. Utk pengetahuan Puziah, semenjak DS Najib menjadi Perdana Menteri hampir setiap bulan beliau turun padang bertemu rakyat baik di kota, di pekan, di kampung mahupun di ulu banat. Hatta lebih kerap dari pemimpin BN yg lain pun.

3. Setiap YB ada pembantu khas mereka, lg besar jawatan disandang makin ramai pembantu utk bantu rakyat memerlukan. Pembantu2 inilah yg turun ke kawasan jumpa rakyat tengok sakit mati beranak ribut taufan banjir, termasuk tlg bayaq bil letrik kena potong dan jgk cover kereta nak kena tarik.

4. Tak ada main stream media yg nak pickup kalau pembantu khas YB yg turun bantu rakyat. Kenalah pembantu khas tu sendiri highlight tugasnya dlm media sosial. Tu pun nanti org kata dia nak lawan YB plk.

5. Dlm dunia ni semua negara ada miskin ada kaya...sehingga ianya disebut dlm Quran dan Hadis, sbb tu keluar perbuatan sedekah, infaq dan zakat.

6. Tanya YB Puziah tu, di Selangor & Penang dah hampir 9 tahun depa jadi kerajaan, ZERO ka org miskin?

7. Kemiskinan adalah perkara relatif ianya bukan takdir tp pilihan. Peluang dan ruang telah disediakan kpd rakyat utk jadi kaya...tp kalau asyik dok buang masa tak buat, apa2 maka terus2 jd miskin.

8. Saidina Umar Al-Khatab sendiri pernah menghalau seorang sahabat yg 24 jam berzikir dlm masjid sehingga tidak bekerja utk keperluan anak isteri.

9. Kadar kemiskinan di Malaysia adalah 0%, cuma yg ada hanyalah miskin tegar (pendapatan bawah RM250) tu pun hanya 0.8% dari 30.2 juta rakyat Malaysia.

10. Habaq kat Puziah, 40% jumlah makanan yg masuk dlm rumah kita akan keluar sebagai bahan buangan atau sampah. Maknanya bahan makanan yg kita beli utk keperluan rumah digunakan hanyalah 60%...bakinya kita buang.

11. Cuba renungkan...berapa orang mati setiap hari kerana kebuluran atau miskin? Yg pasti ramai yg mati hari ni disebabkan makan...itupun hanya makan 60%, kalau makan 100% tentu lebih ramai lagi rakyat Malaysia akan mati kerana terlebih rezeki.
Share on Google Plus

About Melayu Berwawasan

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
Post a Comment