MAHATHIR MUNGKIN SEBENARNYA TIDAK BEGITU TAHU TENTANG 1MDB

Lim Sian See, Facebook Lim Sian See, 13 April 2017

Mahathir mungkin sebenarnya tidak begitu tahu tentang 1MDB.

Selama lebih dua tahun menulis begitu banyak entri blog dan berucap pada ceramah mengenai 1MDB, Mahathir nampaknya tidak pernah menyebut tentang 8 pengkalan tentera yang dinaik taraf atau dibina oleh 1MDB sebagai pengganti pangkalan udara Sg Besi – dan lebih suka untuk menegaskan bahawa 1MDB membeli tanah itu dengan harga yang murah walaupun 1MDB adalah 100% dimiliki oleh kerajaan.

Anda boleh menyemak entri blog atau ceramah Mahathir. Beliau tidak pernah menyebut tentang PU Gong Kedak (Terengganu), PU Butterworth (Pulau Pinang), PU Polis Diraja Malaysia (PDRM) Ipoh, PU Kuantan, PU Subang, PDRM Subang (Lembah Klang), PU Sendayan (Negeri Sembilan) dan Rejimen Artileri Diraja (31 RAD) Kajang.

Pada pendapat anda, mengapa anda fikir beliau tidak pernah menyebut semua ini untuk satu kali pun?

Sama ada Mahathir tidak tahu mengenai pangkalan ini atau beliau tidak percaya bahawa kenaikan taraf atau pengkalan tentera baru adalah penting untuk Malaysia.

Atau Mahathir sengaja meninggalkan semua fakta-fakta ini di dalam usaha untuk berbohong kepada orang ramai. Atau mungkin beliau hanya berulang kali terlupa untuk selama lebih dua tahun.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana