Kit Siang pemimpin diktator - Hamzah

Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang, disifatkan sebagai diktator yang berselindung di sebalik imej pemimpin demokratik yang dipilih partinya, kata Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO, Datuk Seri Hamzah Zainuddin. Katanya, Kit Siang melantik dirinya sendiri sebagai ketua umum atau pemimpin de facto dalam DAP dan Pakatan Harapan serta hanya mereka yang "buta" tidak boleh menerima fakta itu. 

"Sewaktu DAP menawan Pulau Pinang pada pilihan raya umum 2008, Kit Siang secara terang-terangan menolak Pengerusi DAP Negeri, Chow Kun Yeow demi melantik anaknya, Lim Guan Eng menjadi Ketua Menteri Pulau Pinang," katanya dalam satu kenyataan, di sini hari ini. 

Hamzah yang juga Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan berkata, perbuatan menggunakan kuasa untuk kepentingan peribadi bersifat nepotisme (kekeluargaan) menjadi amalan Ahli Parlimen Gelang Patah itu. "Nampaknya cerita tentang penipuan dalam pemilihan Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) DAP pada tahun 2012 mungkin ada benarnya, ini yang dikatakan tindakan diktator yang mahu menyelamatkan diri dan anaknya. "Maka, tidak hairanlah jika Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (ROS) pun tidak mengiktiraf CEC itu," katanya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana