KENAPA PERLU TOLAK DAP & PAKATAN HARAPAN?

Saya kadang kala rasa hairan dengan parti PAN serta PAKATAN HARAPAN yang lebih banyak menyerang PAS.

Kalau ikut cakap dan kenyataan media mereka, UMNO mesti ditumbangkan. Pembangkang perlu bersatu menyerang dan menumbangkan UMNO.

Tapi kalau lihat pada perbuatan mereka lain pula. PAS pula disasarkan untuk diserang.

Malah cybertropper, facebooker dan media sosial mereka saban hari menyerang PAS, seolah-olah mereka ini tidak tidur. Kalau diserang perkara yang betul tak apalah mungkin PAS boleh betulkan apa yang silap.

Tapi malangnya mereka menyerang PAS dengan perkara tidak benar. Mereka mencipta persepsi, mereka membuat tuduhan palsu dan fitnah.

Mereka cuba membela DAP dengan menuduh bahawa Ulama PAS 'bodoh' dalam membuat keputusan menolak kerjasama dengan DAP.

Mereka cari hujah lama Presiden PAS yang menyokong kerjasama dengan DAP dan PKR serta menuduh bahawa PAS dah membuat U-Turn.

NAMPAK SANGAT MEREKA BUTA DAN BODOH ILMU POLITIK.

Dulu kenapa PAS boleh berkerjasama dengan DAP? Kerana DAP tak tolak Hudud dan tak tentang pun walaupun DAP tak setuju dengan hudud.

Dato' Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi bin Awang, Presiden PAS dan Lim Guan Eng, Setiausaha Agung DAP telah mengeluarkan kenyataan bersama. Kenyataan tersebut dibacakan oleh Datuk Haji Salleh Man, calon PAS Permatang Pasir di Pulau Pinang pada 29 April 2013.

DAP belum ada kuasa mereka tidak menunjukkan ego. Tapi bila kuat mereka telah menunjukkan belangnya. Sikap DAP berubah kerana ada pimpinan PAS yang MAKAN DEDAK DAP dengan GLC PP dan sebagainya akhirnya mereka menyerang ulama dalam PAS.

Mereka itu adalah ULARMAK dari parti PAN sekarang kalau nak tahu!

Kerajaan Barisan Nasional telah mengusulkan untuk meminda Akta RUU 355 iaitu menaikkan denda dan memberatkan hukuman ke atas pesalah-pesalah syariah. Cadangan pindaan itu pernah dibawa oleh Timbalan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri ketika itu iaitu Dato' Dr Mohamad Yusof Mohamad Nor pada 10 Oktober 1984

Lim Kit Siang dan DAP tidak membantah pun pindaan RUU 355 pada masa itu, kenapa?

Ada lagi hujah-hujah tentang perubahan DAP, tapi cukup dulu untuk 'sekolah'kan cybertropper PAN dan PH yang bodoh kerana memakan dedak DAP.

Sepatutnya mereka sedar bahawa musuh mereka adalah DAP yang secara terang terangan menyerang Melayu dan Islam.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana