Dewan Ulama PAS Pusat Sebulat Suara Terima Usul Putus Tahaluf Siyasi Dengan PKR

Bagaimanapun, katanya, keputusan sama ada tahaluf siyasi dengan PKR itu akan menjadi kenyataan adalah bergantung kepada Majlis Syura Ulama parti itu.

Usul yang diterima itu menyebut:

“Menyedari bahawa PKR telah melanggar begitu banyak syarat-syarat Tahaluf Siyasi dengan PAS maka Muktamar Dewan Ulamak PAS Pusat yang bersidang pada 27hb April 2017 bersetuju untuk mengusulkan agar Tahaluf Siyasi antara PAS dan PKR diputuskan tertakluk kepada keputusan Majlis Syura Ulamak menurut peruntukan perlembagaan PAS.”

Katanya, ramai yang akan bersetuju jika usul itu yang dibentangkan oleh wakil dari Perak dan Negeri Sembilan, diundi, tetapi semuanya terserah kepada Majlis Syura Ulama.

Sementara itu, Timbalan Ketua Dewan Ulama PAS, Datuk Dr Nik Muhammad Zawawi Salleh berkata, Majlis Syura Ulama membincangkan secara teliti semua tahaluf siyasi dengan parti-parti lain.

Begitu juga katanya, Majlis Syura Ulama memutuskan bahawa PAS tidak mengadakan apa-apa persefahaman dengan UMNO, tetapi kekal berbincang dalam bentuk kerajaan dan hal itu perlu dibezakan.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana