Adakah Islam Terjamin Dibawah Pakatun Pembangkang Bersama Dap Parti Bantah DAN Anti Islam?


PADA 2014, Pakatan Rakyat ketika itu membenarkan usul hudud di bentang dalam DUN Selangor, kononnya atas nama demokrasi dan kebebasan bersuara.  Sebetulnya dia tahu mustahil hudud akan dilaksanakan di Selangor tapi inilah peluangnya untuk menyucikan DAP dari imej anti Islam.

Tapi pokok pangkalnya disitu, pada 2014, DAP tidak menghalang usul hudud dari dibentangkan di Selangor – antara negeri yang dikuasai mereka secara proksi.

Khamis lepas, bila RUU355 dibentangkan (bukan hudud pun), Pakatan Harapan kini, membantah semahu-mahunya usul itu.  Rakyat dibawah terutama rakyat Selangor jadi pelik, hudud 2014 boleh bentang, RUU355 yang bertujuan memperkasakan Mahkamah Syariah, dilawan semahu-mahunya pulak?

Nampak sangat ini semua kerja politik semata-mata.

Dalam masa yang sama, kegagalan RUU355 dari dibahaskan Khamis lepas, adalah bukti kejayaan nasihat pertama Mahathir sejak dilantik menjadi Penasihat Pakatan.  Apa punya sialkan, nasihat pertama Mahathir untuk Pakatan adalah menolak undang-undang yang bertujuan memperkasakan Mahkamah Syariah untuk orang Islam!!

Bagaimanapun, penulis secara peribadi tidak pelik. Sebagai antara penyokong individu anti hadis macam Kasim Ahmad, sudah tentu dia tidak gemar dengan benda-benda berbunyi Islamik macam ini – melainkan yang ada untung kepada politiknya, kroninya atau kekayaan anak beranaknya.
Share on Google Plus

About Melayu Berwawasan

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
Post a Comment