‘DULU SAYA PEMINAT MALAYSIAKINI, SEKARANG TIDAK LAGI’ – NETIZEN

Saya akui dahulu saya adalah peminat Malaysiakini dan Free Malaysia Today. Bertahun – tahun saya membacanya dengan penuh rasa englighten dan tertarik dengan editorial mereka.
Namun sejak beberapa tahun kebelakangan ini, saya sudah mula rasa tidak selesa dengan pendekatan laporan mereka. Banyak laporan mereka adalah misleading dan dibentangkan untuk menimbulkan rasa jelik dan curiga terhadap Islam.

Dari sebuah portal yang menawarkan berita alternatif, mereka sudah mula membuka pekung dan menunjukkan diri mereka sebenar. Diri mereka dan agenda mereka yang melukakan perasaan kita.
Saya gembira bila melihat rakan – rakan cerdik pandai saya tidak kira sokongan politik juga sudah mula rasa yang sama dan menghentikan subskripsi dan meninggalkan dari membacanya.
Saya juga masih pelik bila masih ada segelintir yang masih menyokong kaedah laporan yang provokatif dan menyentuh sensitiviti umat Islam sebegini. Cukup – cukuplah. Beralihlah ke alternatif yang lain.
To the editors, I hope you don’t underestimate the Muslim. We might differ in political supports, but on matters with regard to our religion, we are one (Bar a little few).
Share on Google Plus

About Melayu Berwawasan

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
Post a Comment