BERANIKAH EZAM BANTERAS RASUAH DALAM DAP?ORANG MACAM INI TIDAK BOLEH DIPERCAYAINYA

Bekas Senator Datuk Mohamad Ezam Mohd Nor bertindak menubuhkan parti baharu yang bermotifkan untuk membanteras jenayah rasuah yang berlaku di Malaysia dan dalam politik.
Namun difahamkan, parti baharu Ezam ini bakal menyertai Pakatan Harapan jika ianya diluluskan. Persoalannya sekarang kalau dorang sertai Pakatan Harapan, beranikah Ezam untuk banteras rasuah yang diamalkan Guan Eng sebelum dorang nak banteras rasuah dalam negara ni?
Geostrategis Azmi Hassan, dari Perdana School and Geospatial Institut, Universiti Teknologi Malaysia (UTM) berkata, parti Ezam yang bermotifkan membanteras rasuah pastinya agak sukar untuk bertahan dalam pakatan pembangkang.
Kenapa agaknya? Yela, sebab Guan Eng sendiri amalkan rasuah dalam DAP jadi apa guna jika Ezam sertai Pakatan Harapan tetapi gagal untuk banteras rasuah dalam pakatan pembangkang tu.
Atau apakah tujuan awal Ezam hanyalah untuk meraih simpati dan sokongan rakyat, memandangkan usaha membasmi rasuah pasti akan mendapat sokongan penuh dari mereka.
Azmi Hassan percaya bahawa agenda yang dibawa Ezam tidak banyak membantu, malah pakatan pembangkang juga tidak dapat menyempurnakan parti Ezam sebab dorang sendiri pun amalkan rasuah.
Bukan itu sahaja, Ezam ni yakin sangat yang golongan muda bakal menyokongnya, akan tetapi dia lupa bahawa rekodnya dalam membanteras rasuah tidaklah begitu menyengat dan membanggakan.
Kalau Ezam betul-betul nak banteras rasuah, apa kata Ezam bersihkan dahulu kekotoran dan sisa-sisa najis DAP yang sering amalkan rasuah tu. Ambil tindakan terhadap Guan Eng yang secara terang-terangan amalkan rasuah tu.
Jangan hanya pandai tunding jari pada orang lain, walhal pengamal rasuah depan mata buat buta je. Jika banteras rasuah Guan Eng dalam DAP pun dia tak berani jadi jangan mimpi la nak wujudkan parti yang kononnya dikhaskan untuk membasmi rasuah.
Share on Google Plus

About Melayu Berwawasan

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
Post a Comment