Saya tak boleh beri pendapat peribadi, kata Zaid dengan sinis...Lepas Ini Nak Masuk Parti Apa Plak Tu?

KUALA LUMPUR: Selepas ditegur kerana mengeluarkan kenyataan Tun Dr Mahathir Mohamad adalah pemimpin de fakto pembangkang, bekas Menteri Undang-Undang Datuk Seri Zaid Ibrahim dengan nada sinis meluahkan isi hatinya di Twitter.
“Nampaknya saya tidak boleh mengeluar pendapat peribadi mengenai hampir semua perkara. Saya harap wartawan akan memudahkan saya dengan tidak melontar soalan kepada saya,” katanya yang dipetik oleh Malaysiakini.
Sebelum ini, tokoh DAP Gobind Singh Deo telah menafikan wujud persetujuan senyap di kalangan parti pembangkang bahawa Dr Mahathir adalah pemimpin de fakto.
Beliau juga menegur Zaid yang baru menyertai DAP Selasa lalu kerana membuat kenyataan kepada media tanpa merujuk kepada Jawatankuasa Pusat Eksekutif parti.
Ketika mempertahankan dirinya, Zaid berkata beliau cuba menjelaskan hal sebenar isu itu.
“Apabila orang berkata pembangkang tiada pemimpin, saya cuba memberi gambaran betul. Saya tidak pernah berniat menyatakan Tun M (Mahathir) adalah pemimpin tertinggi,” kata tweetnya.
Zaid juga berkata, Dr Mahathir – Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) – adalah satu-satunya orang yang berwibawa untuk menyatukan pembangkang dengan ketiadaan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang kini menjalani hukuman penjara.
Bagaimanapun, Gobind berkata, Jawatankuasa Pusat Eksekutif DAP tidak pernah membincang atau bersetuju terhadap perkara begini.
“Saya berada pelik Zaid memilih untuk membuat kenyataan begini sebagai ahli DAP tanpa terlebih dahulu merujuk kepada kepimpinan parti.
“Jawatankuasa Pusat Eksekutif yang menentukan segalanya bagi pihak DAP dan tiada keputusan berupa demikian dibuat,” tambah Ahli Parlimen Puchong itu.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana