PAS tembak DAP balik gagal selesai banjir P.Pinang

 Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng tidak layak untuk mengkritik PAS gagal mentadbir Kelantan dengan mengaitkan isu banjir kerana DAP juga sebenarnya gagal menyelesaikan masalah banjir kilat di Pulau Pinang.

Malah menurut Timbalan Menteri Besar Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah, kerajaan PAS Kelantan belum pernah lagi meminta bantuan daripada Pulau Pinang.

Justeru tegasnya, adalah lebih baik Guan Eng menjaga tepi kain sendiri dan menyelesaikan pelbagai masalah di negeri itu, bukannya menyibuk dan mempertikaikan cara PAS mentadbir Kelantan.

“Pertama sekali, Guan Eng kena jaga mulut, sebagai Ketua Menteri dia kena cermat bercakap, kena faham isu dan kena ada fakta lengkap.

“Menuduh Kelantan gagal dan muflis satu tuduhan berat. Kalau dia kata mundur, kita boleh terima jika hendak dibandingkan dengan Kuala Lumpur tetapi tidaklah sampai kita merempat dan perlu minta bantuan Pulau Pinang.

“Kalau kata kita gagal, dia pun gagal. Sejak DAP memerintah, masalah banjir kilat tidak pernah selesai sampai perlu minta bantuan kerajaan Pusat. Lebih baik dia jaga negeri itu daripada sibuk hal Kelantan,” katanya dipetik Utusan Malaysia hari ini.

Terdahulu Guan Eng dilaporkan mendakwa Kelantan adalah sebuah negeri gagal dan muflis kerana ditadbir oleh sebuah parti yang gagal iaitu PAS, sekali gus menyebabkan rakyat hidup dalam kemiskinan.

Setiausaha Agung DAP yang belum disahkan itu juga mendakwa kerajaan PAS Kelantan gagal menyelesaikan isu rumah mangsa banjir 2014, selain terpaksa menebang kira-kira 100,000 hektar hutan kerana tidak mempunyai wang untuk mentadbir negeri ini.

Mengulas lanjut, Mohd. Amar yang juga Naib Presiden PAS berkata, setakat ini, 80 peratus isu kediaman mangsa banjir telah selesai dan baki yang tergendala adalah disebabkan masalah teknikal yang dihadapi kerajaan Persekutuan.

Beliau turut menegaskan, lebih 50 peratus daripada kawasan hutan di negeri ini masih lagi berstatus hutan simpan dan perkara itu selaras dengan kuota ditetapkan oleh Majlis Perhutanan Negara.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana