SYED SADDIQ TERGAMAM BILA DISOAL, ANAK MUDA TERKEJUT PEMUDA PPBM MASIH ‘CAKAP KOSONG’

Berpeluang utk bertanyakan soalan kepada Syed Sadiq, Ketua Armada Parti Bersatu Malaysia sewaktu sembang teh tarik bersama beliau anjuran parti itu sendiri.

1.Apa gerak kerja Bersatu di AKAR UMBI untuk penglibatan anak muda?
sayangnya soalan ini hanya dibanggakan dgn peratusan pemuda di dalam parti bersatu 41% dan 8/30 AJK TERTINGGI di peringkat tertinggi adalah tenaga muda di peringkat federal sahaja. Tiada pembentangan utk akar umbi walaupun Gelombang PRU telah bermula.

Bidasan saya di hadapan beliau, 41% andai kata dibahagikan kepada setiap negeri, dan dibahagikan pula pada setiap bahagian  tidakklah banyak mana secara logik mengikut kawasan Pilihan Raya TIDAKLAH BANYAK MANA . Tegas saya, AT THE END OF THE DAY,  NUMBERS adalah segalanya.

Sayang sekali, jawapan Syed hanyalah retorik semata mata dan tidak menjawab soalan dan hanya dimomokkan dgn cerita Tun M dan Tan Sri Muhyidin dan IDEA mereka sahaja.

2. kenapa memilih utk kerja sama dgn DAP. seolah olah tidak nampak skandal skandal yg DAP bawa bercalit dosa kepada rakyat. Saya juga tegaskan Skandal terbaru PDC DAN LIM GUAN ENG sebanyak 1.74B adalah sgt banyak.

Walaupun setiap hari pembangkang mencerca Dato Seri Najib berkenaan 2.6B sedangkan isu ini sedang beransur pulih namanya dan kerajaan juga menguruskan isu ini sgt baik (Penerangan)


Syed Sadiq sekali lagi bersifat retorik  menyatakan duit 1.74B bkn duit rakyat sedangkan 2.6B itu wang rakyat.


Bidasan saya, SKANDAL RUMAH PDC 1.74b itu kalau tak diswastakan oleh kerajaan negeri sewenang wenangnya.. ia dapat dibina UNTUK RAKYAT dan duit 2.6B telah pun dijelaskan sgt baik tentang “flow” duit tersebut. Jadi, siapa lebih baik? Renungkan.

Syed juga menjawab bahawa kerjasama DAP adalah utk MASA DEPAN yang lebih baik, kerana BERSATU INGINKAN  multi-racial leader in the govt.

Bidasan saya bg ini mudah saja…. bukankah ini dipraktikkan oleh Barisan Nasional??? kita boleh lihat ada kaum lain menjadi menteri boleh membawa suara setiap kaum di  parlimen….


Saya agak terkilan dgn Syed yg langsung tidak bersedia utk menjawab isu DAP sedangkan Syed adalah Ketua Armada Bersatu. sama taraf dgn Ketua Pemuda Malaysia. dan sebagai seorang ketua anak muda bertaraf nasional, beliau harus sentiasa bersedia dgn isu akar umbi. GAGAL.

SAYA HARAP SAYA MAMPU BERHADAPAN DGN SYED SEKALI LAGI kerana spt beliau saya juga anak muda yg minat untukberpolitik. TK

#BERSATUmasihbelumbersedia

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana