Pemimpin PAN kutip derma nak bayar saman fitnah FELDA...Baik Tak Payah Lah Kaki FITNAH

Ambik ubat... sampai terpaksa kutip derma nak bayar saman fitnah... itu pengajaran kepada bekas orang kuat PAS yang kini bersama PAN Mazlan Aliman selepas terpaksa merayu untuk bayar saman fitnah hampir setengah juta.

Nasib baik Mazlan ditolong oleh PAN yang akan menggerakkan kempen mengumpul wang di seluruh negara bagi membantu pemfitnah FELDA yang juga Presiden Persatuan Anak FELDA Kebangsaan (ANAK), Mazlan Aliman, membayar denda berjumlah RM500,000.

Setiausaha Agung parti itu, Anuar Tahir, berkata kempen akan digerakkan dalam tempoh terdekat bagi mengelak Mazlan diisytihar muflis jika gagal membayar denda yang diputuskan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur tahun lalu.

"Ia adalah tanda sokongan selepas mahkamah memutuskan beliau bersalah memfitnah FELDA," katanya ketika membahaskan usul khas Solidariti Terhadap Mazlan Aliman yang dibentangkan perwakilan Negeri Sembilan, Abdul Rahman Ramli, pada Konvensyen Nasional PAN di Pusat Konvensyen Shah Alam.

Pada 29 Mei 2015, Hakim Datuk Su Geok Yiam memerintahkan Mazlan dan Angkatan Edaran Enterprise Sdn Bhd membayar RM150,00 kos guaman kepada FELDA manakala RM350,000 sebagai ganti rugi am dan teruk.

Pada 20 Julai 2009, FELDA memfailkan saman terhadap Mazlan dan penerbit itu dengan mendakwa tajuk buku "FELDA... Dulu Tolong Sekarang Ah Long' membawa maksud FELDA adalah Ah Long atau pemberi pinjaman wang haram dengan kadar faedah yang terlampau tinggi.

Terdahulu, Presiden PAN, Mohamad Sabu, berkata parti mempunyai tempoh sebulan untuk membantu Mazlan supaya terlepas daripada diisytihar bankrap.

Pengarah Komunikasi parti, Khalid Abdul Samad, pula membidas PAS kerana bersikap lepas tangan dalam isu yang dihadapi Mazlan sedangkan parti itu didakwa turut mendapat manfaat hasil dalam pilihan raya umum (PRU) lalu menerusi perjuangan Mazlan.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana