PADAN MUKANYA......MAHKAMAH TOLAK RAYUAN MAZLAN ALIMAN, FELDA TERUSKAN PROSIDING KEBANKRAPAN

INilah manusia yang tak sedar diri...dulu mungkin mangkuk ini miskin tiada harga bila sudah senang dan hidup mewah dan menyebelahi pembangkang sanggup buat fitnah kepada FELDA yang selama ini memberi perubahan kepada Keluarga nya.Baguslah FELDA saman orang macam ini..lebih baik lagi terus buang daripada FELDA orang macam ini.

PUTRAJAYA – Mahkamah Rayuan sebulat suara memutuskan untuk menolak rayuan Presiden Persatuan Anak Peneroka FELDA Kebangsaan (ANAK), Mazlan Aliman, terhadap keputusan penghakiman pada 29 Mei 2015 dan diperintahkan untuk membayar gantirugi kepada FELDA berjumlah RM500,000 beserta faedah di sini, pagi tadi.

Bagi pendengaran Prosiding Rayuan hari ini, Mazlan yang juga pemimpin Parti Amanah Negara (PAN), turut diperintahkan oleh Mahkamah untuk membayar kos sebanyak RM10,000 kepada FELDA.

Pegawai Perundangan FELDA, Helwani Lukman berkata, pihak FELDA akan meneruskan dengan prosiding kebankrapan terhadap Mazlan Aliman di Mahkamah Tinggi Johor.

FELDA telah mengemukakan saman terhadap Mazlan dan Angkatan Edaran Enterprise Sdn. Bhd. pada 20 Julai 2009, diatas kandungan sebuah buku yang memfitnah FELDA iaitu “FELDA…Dulu Tolong Sekarang Ah Long”.

Buku tersebut menggambarkan FELDA mengaut keuntungan yang banyak sehingga memudaratkan peneroka yang kononnya akibat salah laku plaintif, dan mereka dijadikan seperti hamba abdi ekoran dasar FELDA yang didakwa menindas.

Selain itu, FELDA juga mendakwa kandungan buku tersebut berniat jahat dan dibuat untuk merosakkan reputasi FELDA bagi merendah-rendahkan imejnya di mata masyarakat.

Pada 29 Mei 2015, Mahkamah telah memerintahkan Mazlan dan Angkatan Edaran Enterprise untuk membayar ganti rugi am dan ganti rugi teruk berjumlah RM350,000 serta kos guaman sebanyak RM150,000 kepada FELDA.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana