Gara-gara perkataan 'sial'... Tajudin nak saman Khalid Samad....Saman Saja Orang Macam Khalid Tu

Ahli Parlimen Pasir Salak Datuk Seri Tajudin Abdul Rahman memberi tempoh tujuh hari kepada Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad supaya meminta maaf dan menarik balik perkataan 'sial'  yang digunakan keatasnya di Parlimen semalam.

Katanya, beliau telah berbincang dengan peguamnya dan mengarahkan surat tuntutan maaf bertempoh tujuh hari kepada wakil rakyat pembangkang itu.

"Saya sudah cakap dengan peguam saya dan mengarahkan untuk memberikan surat tuntut maaf.  Dia (Khalid) perlu menarik balik segera perkataan sial yang dia ulangi ke atas saya dalam sidang media di lobi Parlimen semalam.

"Surat tuntutan maaf itu akan dihantar Insya Allah esok kepada Khalid Samad. Dia mesti respon dalam tempoh tujuh hari,kalau tidak akan saman dia di mahkamah, we see in court kalau dia berdegil dan enggan tarik balik kenyataannya," katanya ketika ditemui di lobi Parlimen di sini petang tadi.

Beliau berkata, Khalid boleh dihadap ke Jawatankuasa Hak dan Kebebasan Parlimen kerana memanggilnya 'sial' semasa sidang Dewan Rakyat semalam namun tidak berniat berbuat demikian.

"Saya rujuk Teresa dia satu-satunya wanita dengan nama Kok, apa salahnya, saya tak bermaksud apa-apa, kalau kamu ada berfikiran kotor kamu fikir lain, apa masalahnya.

"Tak salah saya mempertahankan diri saya dengan apa yang saya cakap, kenapa tak tanya Khalid kenapa dia gunakan perkataan 'sial' salah kamu tak leh gunakan sial. di kampung kalau dipanggil 'sial' ini boleh menyebabkan pergaduhan besar dalam keluarga.

"Kamu tahu tak apa maksud sial dan kesannya jika panggil seseorang dengan perkataan sial di kampung?  Sial membawa maksud kamu disumpah, orang takleh dekat kerana dianggap kamu membawa balah, penghinaan paling teruk," ujarnya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana