Dr M Punca Institusi Parlimen Lemah - Speaker...Baca Cerita Sebenarnya Madey Buat Tahi

KUALA LUMPUR: Tan Sri Pandikar Amin Mulia meminta Tun Dr Mahathir Mohamad memohon maaf kerana memansuhkan Akta Perkhidmatan Parlimen ketika berkhidmat sebelum bercakap untuk menegakkan institusi Parlimen.

Speaker Dewan Rakyat itu berkata bekas perdana menteri tersebut bertanggungjawab terhadap pemansuhan akta yang bertujuan untuk memisahkan kuasa Eksekutif, badan kehakiman dan perundangan di negara ini.

"Perkara ini seolah-olah hilang dalam resolusi mereka untuk menegakkan institusi Parlimen," kata Pandikar merujuk kepada gesaan pembangkang.

"Pada tahun 1992, apabila beliau (Dr Mahathir) berkhidmat, beliau memansuhkan akta ini yang penting bagi mana-mana institusi Parlimen di dunia.

"Mengapa? Ini adalah soalan yang Ahli Parlimen pembangkang perlu bertanya kepadanya," katanya pada sidang media di sini, Khamis.

Pada Selasa lalu, Dr Mahathir mendakwa bahawa demokrasi tidak lagi wujud dalam tembok Parlimen.

Dakwaan itu berpunca daripada tiga bekas anggota Kabinet sedang disiasat oleh polis berhubung ucapan mereka di Dewan Rakyat.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana