Tetap Cari Jalan Perburukkan PERMATA Di Mata Rakyat?

Penulis difahamkan bahawa hari ini beberapa pemimpin DAP telah berkunjung ke PERMATA bagi mendapatkan gambaran dan maklumat lebih jelas mengenai program asuhan dan didikan awal yang diilhamkan oleh isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor.

Pada perkiraan penulis, subjek yang menjadi fokus mereka berhubung kunjungan itu bukanlah terhadap program PERMATA itu sendiri, namun lebih kepada menjadikan Rosmah sebagai subjek utama dalam usaha mencari ‘lubang’ untuk dihentam.

Mungkin itu budaya politik di kalangan para pemimpin pembangkang di zaman ini. Mereka begitu gemar mencari kesalahan dan kelemahan, kemudiannya menyerang pihak kerajaan dengan persepsi tidak tepat bagi menimbulkan kebencian rakyat kepada Barisan Nasional (BN).

Menyaksikan sidang media bagi kunjungan wakil-wakil DAP itu hari ini, mereka akui bahawa PERMATA merupakan sebuah inisiatif kerajaan yang sangat bagus dan berkesan bagi kanak-kanak yang berpotensi serta terpilih mengikuti program didikan awal itu.

Meskipun mereka mempersoal pihak pengurusan tentang laporan kewangan PERMATA, namun jawapan wakil pengurusan tidak mengecewakan apabila menegaskan bahawa permintaan tersebut akan dipenuhi dalam tempoh terdekat.

Cuma apa yang penulis hairankan ialah tentang persoalan yang ditimbulkan oleh seorang wakil media pembangkang tentang kenapa perlunya PERMATA diwujudkan dan menerima keistimewaan tertentu berbanding program pendidikan awal kanak-kanak yang lain.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana