Pakatan Harapan akan terus pujuk Pas...Muka Yang Tak Tahu Maluuuu

JITRA - Pakatan Harapan akan terus berusaha memujuk Pas menjalin kerjasama dengan parti pembangkang lain untuk mengelak pertandingan tiga penjuru pada PRU14, meskipun Pas seakan-akan menutup pintu rundingan.

Presiden Amanah, Mohamad Sabu berkata, masih ada masa untuk perbincangan.

“PRU14 masih jauh. Dalam politik apa pun boleh berlaku," katanya pada sidang media selepas Konvensyen Pakatan Harapan Kedah, semalam.

Mohamad mengulas kenyataan Mursyidul Am Pas, Hashim Jasin yang menegaskan parti itu tidak akan bekerjasama dengan DAP, malah sanggup berdepan pertandi-ngan tiga penjuru pada PRU14 kerana DAP mungkir janji dan enggan bekerjasama dengan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Mohamad berkata, Sekretariat Pakatan Harapan menubuhkan jawatankuasa khas untuk runding dengan semua parti pembangkang berhubung agihan kerusi.

“Kita putuskan jawatankuasa itu ditubuhkan untuk bincang dengan semua parti,” katanya.

Ditanya sama ada pihaknya yakin mendapat persetujuan Pas untuk pastikan hasrat pembangkang untuk satu lawan satu dengan BN tercapai, Mohamad berkata, usaha berterusan dilakukan.

“Kita cuba sedaya upaya. Jika kita pinang orang tak mahu, kita nak buat macam mana,” katanya.

Beliau nafikan akan menggunakan khidmat Bersatu sebagai ‘orang tengah’ untuk berunding dengan Pas jika Pas berdegil.

“Kita bekerja atas Pakatan Harapan, ini termasuk bincang bersama Bersatu. Kita akan cuba namun terserah kepada Pas untuk buat keputusan,” katanya.

Menurutnya, calon Kabinet bayangan Pakatan Harapan juga masih belum dibincangkan.

“Semua calon itu, termasuk calon menteri besar setiap negeri, belum dibincang, masih terlalu awal. Kita tiada kerana kita ada ramai pemimpin berwibawa,” katanya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana