HADI AWANG TANYA, BERDOSA KE JIKA PAS BERUNDING DENGAN BN?

Kalau kita lihat dari satu sudut, puak Pakatan Haprak tu cuba memberikan gambaran seolah – olah ianya merupakan satu dosa besar bagi mana – mana pihak, termasuk PAS sekiranga mereka mengadakan sebarang rundingan dengan Kerajaan.

Mengulas mengenai perkara tersebut, hari ini Presiden PAS sekali lagi tampil dengan persoalan yang penuh dengan kontroversi mempertikaikan gambaran yang cuba diberikan oleh puak Pakatan Haprak tu supaya rakyat membenci PAS.

Presiden PAS, Hadi Awang mempersoalkan tindakan puak Pakatan yang cuba memberikan bayangan kepada rakyat bahawa PAS sudah menyimpang terlalu jauh dari agenda asal mereka apabila dilihat cuba mendekati Kerajaan Barisan Nasional.

Menurut kenyataan yang dibuat oleh Hadi Awang, ianya adalah tidak salah dari sudut mana sekali pun untuk PAS mengadakan sebarang ‘rundingan politik’ dengan pihak lain yang bertujuan memberi lebih kuasa kepada Mahkamah Syariah.

“Tidak salah jika rundingan diadakan di antara ahli-ahli masyarakat Islam. Justeru tidak salah bagi kita untuk mengadakan rundingan politik di peringkat kerajaan,” katanya ketika membahaskan ucapan Bajet 2017 di Parlimen, Rabu.

Malah kata Hadi Awang, rundingan seperti yang dibuat oleh PAS itu adalah perkara yang biasa, sama seperti mana yang telah dilakukan diantara pegawai – pegawai Rejim PAS dan pihak Kerajaan Persekutuan di Kelantan selama hari ini.

“Jika kerajaan negeri Pulau Pinang boleh mengadakan perbincangan dengan kerajaan Persekutuan berhubung projek lebuh raya dan jambatan, adakah salah bagi kita untuk berunding dengan pihak berkuasa persekutuan?” soal beliau.

Sebelum itu, Abdul Hadi juga turut menjelaskan bahawa dia juga tidak mempunyai sebarang hak tersendiri terhadap undian Rang Undang – Undang Persendirian (RUU) untuk meminda Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965.

Datuk Takiyuddin Hassan (PAS-Kota Baru), yang dibenarkan bercakap oleh Hadi mengingatkan ahli Parlimen bahawa Akta tersebut pernah dibentangkan untuk pindaan pada tahun 1965 dan 1984 dan diluluskan tanpa sebarang perbahasan.

Malah PAS juga turut memberikan jaminan kepada penggubal undang – undang bahawa pindaan yang dicadangkan tidak bertujuan untuk melaksanakan hudud tetapi hanya sekadar untuk meningkatkan bidang kuasa Mahkamah Syariah.

Apa yang jelas, kekeliruan yang ditimbulkan oleh puak DAPigs dan dijaja oleh parti KUALI pimpinan Si Mat Sabu tu kepada rakyat selama hari ini yang membuatkan pembentangan RUU 355 itu sebagai langkah untuk melaksanakan Hukum Hudud.

Dalam erti kata lainnya, pihak yang memusuhi PAS seperti DAPigs dan PAN telah menjadikan isu cadangan pindaan RUU 355 itu sebagai bahan modal Politik mereka untuk menghasut rakyat agar membenci PAS yang didakwa berdosa besar kerana cuba bersekongkol dengan Kerajaan Barisan Nasional!!!

Tindakan Haji Hadi juga perlu dipuji kerana sebelum ini dia telah menolak pelawaan Muhyiddin Yassin selaku Presiden parti bunga raya yang cuba memujuk Pas dalam pertemuan sulit yang diadakan di sebuah hotel terkemuka di Kuala Lumpur.

Dalam pertemuan itu Muhyiddin digagalkan kerana Haji Hadi berpegang kepada prinsip Pas yang telah dilaungkannya selama ini iaitu..

PAS TIDAK AKAN BEKERJASAMA DAP JUGA DENGAN PARTI YANG BEKEJASAMA DENGAN DAP

Parti Pribumi sudah jelas dan secara terang terangan bekerjasama dengan DAP dalam Deklarasi Rakyat dan bergabung dalam Pakatan Harapan dalam usaha mahu menumbangkan Umno/BN pada PRU14 akan datang.

Keputusan Haji Hadi adalah muktamad dan sekarang Pas bebas untuk bekerjasama dan berbincang dengan Umno/BN untuk merancang sesuatu perkara yang berfaedah untuk kebaikan dan kesejahteraan ummah pada keseluruhannya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana