Datuk Terlajak Laris, Terlajak Bohong?

Terkini, Datuk Terlajak Laris telah memuat-naik status di laman sosial melalui akaun facebook page milik peribadinya mengenai kemerosotan perniagaan D-Herbs dengan cuba mengandaikan kononnya situasi ekonomi Malaysia agak kurang baik berbanding dengan negara yang beliau nyatakan maka netizen mula memberi reaksi balas.

Ada yang berpendapat mungkin Alif Syukri banyak terlepas pandang dan hanya memberi pandangan sekilas pandang yang lebih kepada cubaan menutup kelemahan diri sendiri?

Ini adalah luahan hati dan sumber yang diambil daripada netizen di pelbagai medium internet, harap Datuk Alif boleh menjawab beberapa persoalan yang netizen timbulkan. Malah ada di antara dakwaan tersebut walaupun agak nampak kasar namun ianya perlu diperjelaskan oleh pemilik D’Herbs supaya masyarakat umum dapat penjelasan yang sewajarnya.

Datuk Alif merupakan seorang ikon produk kecantikan dan makanan sampingan kesihatan yang mempunyai ramai pelanggan dan juga “peminat” ekoran selalu ke udara dalam rancangan hiburan tertentu dan juga iklan di kaca TV yang sentiasa menjadi perhatian umum. Seharusnya beliau perlu berhati-hati apabila mengeluarkan kenyataan yang mampu memberikan tanggapan negatif kerana zaman netizen lebih mempercayai momokan daripada fakta yang sebenar. Apalagi kita bukanlah pakar dalam bidang ekonomi.
Dibawah adalah antara persoalan yang dibangkitkan dan jawapan sinis oleh netizen kepada status Aliff Shukri:

1. Jualan D’Herbs merundum sebab produk tidak berkualiti. Pengguna juga meluat dengan sikap bodoh sombong Alif Shukri.

2. Pemborong tidak mahu jual kerana D’Herbs terlalu kedekut dan tipu mereka. Janji pakej umrah kemudian tak bawa.

3. Caj lori penghantaran barang sesuka hati kepada pemborong.

4. Tipu GST, dah kena serbu dengan kastam? Kemudian salahkan kerajaan?

5. Nak luaskan pernigaan ke Thailand yang kosnya tinggi. Bila kos tinggi perlu modal yang banyak. Dari mana datang wang untuk modal banyak kalau bukan berasal dari Malaysia?

6. Pasaraya Aeon Big yang berasal dari Jepun, datang buka rangkaian di Malaysia, Adakah petanda ekonomi Jepun teruk?

7. Dari zaman dulu pun orang Malaysia dah berhijrah. Dulu mereka kerja buat rumah batu di Singapore.

8. Alif Shukri sendiri sering buat kursus perniagaan. Kemudian bila orang meniaga dia salahkan peniaga pula.

-pru14.tv-

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana