Baju Kuning Sudah, Baju Merah Sudah, Sekarang ProTun Timbul Dengan Baju Putih


Mereka berhimpun di Istana Negara sempena Mesyuarat Majlis Raja-Raja kali ke 243 (Khas). Mereka kononnya menzahirkan sokongan kepada Raja-Raja Melayu dengan slogan "Rakyat Tuanku". Mereka menampilkan warna baru iaitu Putih. Mereka ini adalah golongan hipokrit. Mereka mempergunakan Raja-Raja Melayu untuk menzahirkan niat jahat mereka untuk menjatuhkan Perdana Menteri yang sedia ada.

Mereka lupa mentor mereka, Tun Dr Mahathir Mohamed, mantan Perdana Menteri paling lama dalam sejarah Malaysia, telah memansuhkan perkenan Raja-raja Melayu dalam pewartaan undang-undang, 23 tahun lalu. Peristiwa yang kini dikenang sebagai ‘Krisis Perlembagaan 1993’ berpunca daripada tindakan Kerajaan ketika itu memansuhkan kekebalan Raja-raja Melayu, seperti disebut dalam Perkara 181(2).

Pindaan tidaklah semudah mendapat sokongan majoriti Dewan kerana perkenan Raja-raja Melayu masih diperlukan agar ia dapat diwartakan. Maka Kerajaan ketika itu yang dipimpin oleh Tun Dr Mahathir meminda Perkara 66 Perlembagaan Persekutuan yang menyebabkan setiap rang undang-undang tetap diwartakan sebagai undang-undang selepas 30 hari dibentangkan kepada Yang di-Pertuan Agong, walaupun tanpa perkenan Baginda.

Kini Tun Dr Mahathir membuat pusingan 360 darjah dengan mengemis ehsan daripada Majlis Raja-Raja Melayu untuk memecat Perdana Menteri yang tidak disukainya. Eloklah dengan 'trade mark' baju putih tu, dah macam penanggah atau rewang kenduri kahwin saja.

Comments

Popular posts from this blog

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL