Serangan Husam 'jawapan' untuk sertai Amanah - Idris Ahmad

SHAH ALAM: Penyertaan Datuk Husam Musa ke dalam Amanah, yang dijangka diumumkan malam ini, adalah jawapan kepada 'kekacauan' yang ditimbulkan pemimpin itu di dalam PAS selama ini.

Demikian reaksi Naib Presiden PAS, Idris Ahmad apabila diajukan tindakan Husam menyertai parti serpihan itu.

"Itulah jawapannya.

"Jawapan kepada masalah selama ini (beliau) nak (sertai) Amanah," katanya kepada Antarapos, hari ini.

Husam dilaporkan bakal membuat satu pengumuman penting berkenaan karier politiknya dalam satu acara yang dianjurkan Amanah Putrajaya, malam ini.

Malah dalam satu kenyataannya semalam, ADUN Salor itu mengakui akan menyarung 'jersi baru' bersama parti politik pilihannya.

Bekas exco Kelantan itu juga mendakwa sejak hampir empat bulan beliau dipecat daripada PAS, tidak ada sebarang petunjuk bahawa beliau akan diterima lagi oleh parti.

Lebih lanjut, PAS, menurut Idris tidak terkesan dengan tindakan Husam memandangkan parti itu menerima ribuan penyertaan baru.

"Terpulang pada beliau untuk sertai, kita tak boleh halang sesiapa," kata Idris.

Penyertaan Husam dalam Amanah bukanlah satu perkara yang mengejutkan kerana umum mengetahui tindakan beliau sebelum ini lebih banyak menyokong parti itu.

Malah beliau pernah berkempen secara terbuka untuk parti itu semasa Pilihan Raya Kecil (PRK) Sungai Besar Jun lalu dan bukannya untuk PAS.

Husam, pada Mei lalu dipecat dari PAS kerana lantang mengkritik dan mencabar parti dan pemimpinnya secara terbuka berkaitan beberapa isu termasuk hudud.

Malah Husam turut mendakwa Presiden, Datuk Seri Abdul Hadi Awang pernah merancang untuk bekerjasama dengan Umno bagi menubuhkan kerajaan perpaduan di Selangor.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana