PRU 14: Reuters dan Malay Mail Seleweng Kenyataan PM

Dakwaan Reuters dan Malay Mail Online bahawa Perdana Menteri Datuk Sri Mohd Najib Razak menyatakan tidak akan mengadakan pilihan raya umum sebelum 2018 adalah satu pembohongan dan putar belit fakta.

Menurut sumber di German, kenyataan Mohd Najib telah dipetik di luar konteks.

Ketika ditanya pemberita sama ada akan mengadakan pilihan raya awal berikutan isu 1 Malaysia Development Berhad (1MDB), Mohd Najib menyatakan “the question of election is not due to any single factor”. (Keputusan pilihan raya tidak bergantung kepada satu faktor semata-mata).

“It must be predicated on the basis that we have good policies in Malaysia. We are delivering for the benefit of the people and we are the best government to lead Malaysia into the future.

(Ia harus mengambil kira perkara utama iaitu polisi yang baik untuk Malaysia. Justeru itu kami sedang melaksanakan dasar yang menguntungkan rakyat dan membuktikan kami adalah kerajaan yang terbaik untuk memimpin Malaysia pada masa depan).

We have a strong record and we will continue tell the Malaysian people that our government is still the best choice.”
(Kami mempunyai rekod yang kukuh dan akan terus menyakinkan rakyat kami adalah pilihan yang terbaik).

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana