Berani Kerana Benar Takut Kerana Salah!!!! Ustaz Kazim serah polis siasat dakwaan kes cabul di sekolahnya

Pengasas dan Pengetua Pusat Pendidikan Al Barakah, Datuk Mohammad Kazim Elias, tidak akan berkompromi dengan mereka yang mencemari imej pusat pendidikan itu berikutan isu pencabulan seksual didakwa membabitkan institusi kelolaannya seperti tersebar di media sosial.

Beliau berkata, dakwaan itu adalah serius dan pihaknya bekerjasama penuh kepada polis dalam menyiasat dakwaan berkenaan.

"Kami tidak berkompromi dalam apa cara sekalipun jika ia benar berlaku.

"Kami akan menyerahkan siapa juga yang terbabit kepada pihak berkuasa untuk dihukum mengikut lunas undang-undang walaupun darah daging saya sendiri.

"Ini adalah tanggungjawab kami sebagai umat Islam dan warga negara," katanya pada sidang media di Pusat Pendidikan Al Barakah Ipoh pagi Jumaat.

Ia diadakan bagi menjawab dakwaan berlaku gangguan seksual dan liwat didakwa membabitkan pelajar Maahad Tahfiz Darul Barakah kelolaan pendakwah dikenali sebagai Ustaz Kazim itu.

Mohammad Kazim berkata, pihaknya tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang ke atas pihak yang memfitnah dan menyebarkan fitnah berkenaan hingga memberi imej tidak baik kepada Islam serta pusat pendidikan berkenaan.

"Saya juga akan membuat tiga atau empat laporan polis berhubung dakwaan itu di Ibu Pejabat Polis Daerah Ipoh esok," katanya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana