Cerun Bukit Di Teluk Bahang Digondol...Dahsyatnya

GEORGE TOWN: Tidak disedari orang ramai, pembersihan hutan secara besar-besaran dilakukan sejak beberapa tahun kebelakangan ini di cerun bukit di Teluk Bahang berhampiran kawasan empangan.

Tindakan itu turut dikhuatir dilakukan tanpa pengetahuan pihak berkuasa.

Tinjauan The Star mendapati aktiviti kuari sedang rancak dijalankan di kawasan tersebut.

Penduduk di perkampungan nelayan Teluk Bahang juga tidak menyedari kawasan cerun bukit telah ditarah kerana pemandangan dari jalan utama ditutupi dinding adang dan pokok.

Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Teluk Bahang Datuk Shah Headan Hussain Ayob Shah turut tidak menyedari mengenai perbuatan tersebut sehingga dimaklumkan The Star dengan maklumat dari Google Earth Pro.

Satu pasukan dari Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP) yang terdiri daripada empat anggotanya melakukan pemeriksaan di cerun bukit tersebut kira-kira pukul 9.30 pagi Sabtu.

Pasukan tersebut yang diketuai seorang jurutera yang hanya ingin dikenali sebagai Hanafi enggan memberikan sebarang komen.

The Star memberi maklumat berhubung pembersihan hutan secara haram itu kepada MBPP.

Ketika dihubungi, seorang pegawai kanan MBPP berkata mereka sedang menyiasat kegiatan pembersihan hutan tetapi enggan menjelaskan dengan lebih terperinci mengenainya.

Pembersihan hutan yang membabitkan kawasan seluas 30 hektar itu dilakukan berhadapan bekas tapak Mutiara Beach Resort Pulau Pinang yang telah ditinggalkan.

Aktiviti tersebut dianggarkan berkeluasan kira-kira satu pertiga daripada saiz empangan berkenaan.

Comments

Popular posts from this blog

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL