Sedar Lah....Jelas Dan Nyata....Pemerintahan Rasis Lim Guan Eng Punca Peniaga Kecil Melayu Naik Berang

Pemerintahan rasis Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng yang menggunakan dua agensi kerajaan tempatan meroboh gerai-gerai Melayu menyebabkan peniaga kecil mula naik berang

Dua agensi kerajaan tempatan di bawah kawalan Lim yang dimaksudkan itu adalah Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP) dan Majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP).

“Bagitahu kat dia (Lim Guan Eng), kalau betul (dia) berani, pergi pecah sekarang juga (gerai-gerai) dekat Sunway Hotel. Kamu boleh tutup jalan, kamu bagi semua orang Cina berniaga.

“Pasal apa apabila orang Melayu (berniaga), kamu pecah lagu ni.

“Kalau ada ‘telor’ (jantan) suruh dia bagi pecah (gerai-gerai dekat Sunway Hotel). Saya respek kat dia kalau dia suruh bagi pecah..”kata seorang peniaga kecil Melayu yang menjadi viral di internet hari ini (rakaman video di bawah)

“Banyak tempat orang Melayu (berniaga) semua kena roboh. Tempat Cina kamu tak roboh.

(gerai-gerai dekat Sunway Hotel agensi kerajaan tempatan) tutup jalan, bagi orang Cina berniaga, (tetapi) kami (Melayu) berniaga dalam kawasan rumah pun mereka pecah. Ada telor kat lagu tu, “katanya lagi.

Comments

Popular posts from this blog

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL