Digital TV percuma diperluas ke seluruh negara....Syabas Kerajaan BN

Projek TV digital atau Digital Terrestrial Television (DTT) secara percuma yang menawarkan 30 saluran bakal diperluaskan ke seluruh negara menjelang hujung tahun depan.

Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek berkata, pemasangan set-set dekoder bagi tujuan penyiarannya bermula 17 Mei lalu di beberapa daerah di Pantai Timur seperti di Bukit Besar, Kuala Terengganu; Bukit Bakar, Kelantan dan Bukit Pelindung di sini.

“Kita menjangkakan pada Januari depan, semua daerah di Pantai Timur mula menerima siaran daripada MYTV Broadcasting (MYTV) ini.

“Kempen siaran ujian MYTV ini akan diperluas ke Sabah dan Sarawak dalam masa terdekat sebelum ke utara serta selatan Semenanjung yang seterusnya berakhir di Lembah Klang menjelang hujung tahun depan,” katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas meninjau pemasangan set-set dekoder siaran ujian MYTV di Beserah hari ini.

Sempena lawatan itu, beliau singgah di kediaman seorang daripada peserta siaran ujian berkenaan iaitu A. Rahman Abu Bakar di Kampung Rumbia.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana