DAP Selangor tak teruja dengan GARU...Ada Nampak Tak Semua....?

Gerakan Harapan Baru (GARU) belum pun didaftarkan sebagai sebuah parti politik justeru masih terlalu awal untuk DAP membuka meja rundingan, kata Naib Pengerusi DAP Selangor, Datuk Teng Chang Khim.

"Ia masih terlalu awal untuk dibincangkan. Mereka belum menubuhkan sebuah parti politik lagi, bagaimana untuk bekerjasama?

"Mereka tidak boleh menjadi sebahagian daripada gabungan itu lagi. Oleh itu, kita tidak boleh terlalu teruja dengannya," katanya.
Teng berkata cadangan untuk menubuhkan GHB adalah perkembangan positif.

Bagaimanapun, Teng tidak mengulas kenyataan Pengerusi GHB bahawa parti politik baru itu akan meneruskan agenda hudud.

DAP sebelum ini bertindak memutuskan hubungan dengan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang kerana isu hudud.

Tindakan DAP itu membawa kepada Majlis Syura Ulamak PAS pula membuat timbal balas dengan memutuskan hubungan tahaluf siyasi dengan DAP, namun kekal komited dengan PKR dalam Pakatan Rakyat.

Teng dalam pada itu berkata parti politik baru yang bakal ditubuhkan selepas Hari Raya Aidilfitri itu tidak akan mempunyai banyak masalah lantaran kesemua individu yang dijangka menyertainya adalah kalangan mereka yang berpengalaman dalam berpolitik.

Gerakan ini dianggotai pemimpin progresif PAS seperti Mohamad Sabu, Khalid Samad, Dr Dzulkefly Ahmad, Dr Hatta Ramli dan Hanipah Maidin.

Mereka tewas dalam pemilihan PAS pada awal Jun lalu.

Bekas Menteri Besar Selangor Tan Sri Muhammad Muhammad Taib juga merupakan sebahagian daripada pergerakan itu.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana