SURAT TERBUKA UNTUK LIM KIT SIANG


Yang Berhormat Tuan Lim Kit Siang,

Berkali-kali saya ulangi menonton dan mendengar ucapan tuan, nyata sekali tuan sama ada tidak faham berhubung hudud atau tuan tidak faham berhubung adab.

Saya lebih cenderung kepada kemungkinan kedua. Mana mungkin seorang ahli politik yang cukup matang dan berpengalaman seperti tuan tersalah mulut terlajak kata sedemikian rupa kecuali memang itu hasrat tuan.

Jika orang muda terlucut kata sedemikian rupa, ia dipanggil keterlanjuran, namun jika orang lama juga terlucut kata, ia dipangggil kurang ajar.

Barangkali tuan tidak faham bahawa proses untuk membawa Rang Undang-undang Persendirian ke parlimen sudah sampai ke peringkat akhir. Enakmen Kanun Jenayah Syariah atau tuan sebut sebagai hudud itu adalah satu cita-cita kami di Kelantan. Ia langsung tidak menyentuh seurat pun bulu roma non muslim, tidak sedikitpun mencemari hak dan tidak sejengkalpun mengurangi kepentingan mereka.

Ahmad Fadhli Shaari,
Ketua Pemuda Pas Kelantan.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana