TIPAH KOYAK DIMALUKAN PEMIMPIN PAS KELANTAN!!!

Peguam PKR yang didakwa sering mencetuskan kekeliruan dikalangan masyarakat disaran mendalami ilmu syariah terlebih dahulu sebelum menghentam isu perlaksanaan Hukum Hudud.

Timbalan Menteri Besar, Mohd Amar Nik Abdullah berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Si Tipah Koyak yang mendakwa undang-undang Hudud PAS tidak selari dengan Al-Quran.
Semalam, Si Tipah Koyak tu menyenaraikan empat perbezaan diantara hudud berasaskan Quran dan enakmen hudud 1993 yang diperkenalkan oleh PAS termasuk hukuman untuk kesalahan murtad.
 "Undang-undang hudud PAS pasti tidak terdapat dalam Quran. Oleh itu, (hudud ciptaan PAS) wajar ditolak sama sekali. Ia merupakan ciptaan mereka sendiri. PAS mewujudkan kekeliruan dan kejahatan dengan menggunakan nama tuhan," ujarnya.

PAS  akan membentangkan usul persendirian di Parlimen bagi meminda peruntukan mengenai kuasa-kuasa Mahkamah Syariah bagi membolehkan hudud dilaksanakan di Kelantan.

Parti itu perlu memperolehi sokongan majoriti mudah 112 undi di Parlimen dan memerlukan sokongan Ahli Parlimen PKR beragama Islam untuk mencapai matlamat itu.

Dalam perkembangan lain, PKR tetap juga menyatakan pendirian mereka untuk menentang perlaksanaan Hukum Hudud PAS Kelantan dalam mesyuarat Biro Politik mereka semalam.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana