Tian Chua Meroyan Petisyen Pembangkang Untuk Meraih Sokongan Amerika Syarikat Dibuang, Tetapi Salahkan Umno/BN Pula.

Lawak melihat gelagat pemimpin pembangkang yang cuba mengaitkan UMNO/BN dalam kes petisyen bebaskan Anwar Ibrahim kepada White House yang telah dibatalkan oleh laman web White House sendiri. Dari Tian Chua sehinggalah kepada Ahli Parlimen DAP semuanya sepantas kilat menyalahkan kerajaan persekutuan, kononnya Najib telah mengarahkan supaya petisyen tersebut dibuang malah ada yang menuduh UMNO/BN telah mengupah penggodam untuk menggodam dan membuang petisyen tersebut.

Tuduhan Tian Chua agak kelakar memandangkan Kerajaan Malaysia mempunyai kuasa yang kuat untuk mengarahkan Kerajaan Amerika Syarikat tunduk kepada permintaan Kerajaan Malaysia membuang petisyen berkenaan. Kalau betul bagai didakwa, Pakatan Pembangkang perlu memboikot Kerajaan Amerika Syarikat.

Apa yang berlaku sebenarnya adalah petisyen Pakatan Pembangkang dibuang oleh 'The White House' kerana melanggar polisi yang telah ditetapkan iaitu email palsu dari IP yang sama. Terbukti Pakatan Pembangkang sudah hilang sokongan Rakyat hingga terpaksa menggunakan Red Bean Army (RBA) untuk mengumpulkan tandatangan bagi petisyen meminta campur tangan Amerika Syarikat dalam kes Anwar Ibrahim.

Inilah resmi pembangkang, semuanya salah UMNO/BN, tak pernah-pernah salah diri sendiri. Apa yang cuba mereka sembunyikan adalah fakta bahawasanya admin laman web tersebut berhak untuk membuang mana-mana petisyen yang didapati melanggar peraturan seperti penipuan alamat IP yang mana banyak tandatangan menggunakan alamat IP yang sama yang seterusnya membuktikan bahawa perbuatan mencukupkan tandatangan ini dilakukan oleh individu yang sama. Dipercayai semalam satu lagi petisyen yang meminta White House untuk tidak mencampuri urusan Malaysia mendapat lebih banyak tandatangan membuatkan Pakatan Rakyat panik dan terus mengarahkan Red Bean Army untuk menggunakan akaun sama dan tandatangan berulangkali sehingga dikesan admin laman web tersebut.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana