Khalid Gereja Dedah Tembelang Pas......Muka Ni Mana Boleh Dipercayai

Jika sebelum ini pun, Si Khalid tu sendiri pernah membantah cadangan untuk melarang penjualan arak disekitar kawasan yang majoriti penduduknya dari kalangan orang Melayu di Selangor.

Malah dia jugak yang pernah menimbulkan konflik apabila cadangan untuk melarang orang Islam bekerja di premis perniagaan yang menjual arak dikuat-kuasakan di Selangor.

Jadi, kenapa pulak kita nak berasa hairan jika dia buat kenyataan dengan menjelaskan bahawa PAS Kelantan tidak pernah membawa cadangan perlaksanaan Hukum Hudud kepada AJK PAS Pusat?

Apa yang jelas, kenyataan Si Khalid tu didapati bercanggah dengan apa yang dinyatakan oleh Pengarah Operasi Pusat Penyelidikan PAS berkaitan dengan isu tersebut.

Katanya, PAS Kelantan sudah pun membawa cadangan perlaksanaan Hukum Hudud itu ke pengetahuan PAS Pusat agar dapat diberi pertimbangan yang sewajarnya sebelum keputusan akhir dibuat.

“Bila bawa kepada Lajnah Politik Kelantan, Lajnah Politik Kelantan desak juga bawa perkara 76a (Ana lihat Lajnah Politik Kelantan mahu Kerajaan Persekutuan serius dengan RUU). Hasil pertemuan dengan Kelantan dibawa semula ke mesyuarat PAS Pusat untuk bincangkan.

“Keputusan mesyuarat itu, teruskan perbincangan dalam jawatakuasa teknikal Kerajaan Pusat dan Negeri serta laporkan nanti kepada PAS Pusat.

“Kemudian, disebabkan tak sempat nak bawa ke sidang Parlimen bulan Julai, maka Cikgu Pa (Datuk Mustafa Ali, Setiausaha Agung PAS) buat press statement, RUU tidak akan diusulkan bulan Julai tetapi tunggu hasil Jawatankuasa Teknikal.

“Kesimpulannya mesyuarat PAS Pusat dah setuju RUU ini dibawa oleh Kelantan ke parlimen, cuma bincang strateginya dalam Lajnah Politik dan teknikalnya dalam Jawatankuasa Teknikal kerajaan Pusat dan Negeri,” kenyataan Dr Zuhdi dipetik.

Nah! Dengan kenyataan tersebut, maka terserlah la kemaluan Si Khalid tu yang dilihat cuba nak menghalang perlaksanaan Hukum Hudud melalui kaedah mengelirukan orang lain.

Apa yang pasti, kenyataan yang dibuat oleh Si Khalid itu sebelum ini telah dijadikan modal Politik oleh puak - puak DAPigs untuk terus menghentam PAS secara terbuka.

Persoalannya sekarang, adakah Si Khalid tu menipu dengan mendakwa KONONnya PAS Kelantan tidak pernah membawa isu perlaksanaan Hukum Hudud itu ke Jawatankuasa PAS Pusat?

Seperti apa yang sudah kita jelaskan sebelum ini. Ada sesetengah pemimpin dikalangan puak - puak PAS tu sendiri berjuang bukan atas dasar nak mempertahankan agenda parti tersebut.

Sebaliknya, diorang ni hanya sekadar berjuang untuk memenuhi kepentingan serta keperluan Politik Peribadi mereka sendiri semata - mata. Bukannya diorang berjuang demi memastikan agenda parti terlaksana dan kesucian Islam itu terpelihara.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana