‘Saya bukan penyokong PR’..Jangan Nak Loyar Buruk Lah

NAMA Presiden Mahasiswa Universiti Malaya (PMUM), Fahmi Zainol, 23, tiba-tiba menjadi perhatian umum gara-gara tindakannya menganjurkan pidato ‘40 Tahun: Dari UM ke Penjara’ oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim di dalam kampus universiti itu pada malam terakhir sebelum perbicaraan rayuan Anwar berhubung kes Liwat II mula dibicarakan di Mahkamah Persekutuan 28 Oktober lalu.

Bagi propembangkang, Fahmi dianggap wira baharu daripada generasi pelajar selepas aktivis mahasiswa propembangkang Adam Adli Abd Halim.

Bagaimanapun pihak yang menentang tindakannya tetap melihat, seperti Adam, anak muda itu juga ikut terperangkap dengan gejolak darah panas yang terkeliru dengan permainan politik golongan dewasa memperalatkan mereka di sebalik apa yang mereka sendiri sangka idealisme mahasiswa.

Ketika ditemuramah wartawan Sinar Harian Online, Fahmi terus-terang membuat pengakuan “saya bukan penyokong pembangkang!”

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana